Hybryda

Miękka hybryda BMW 2.0 R4 16V d mHEV 150KM B47D20B

41
Miękka hybryda BMW 2.0 R4 16V d mHEV 150KM B47D20B

Miękkie hybrydy BMW d mHEV są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V d mHEV B47D20B o mocy 150KM wszedł do produkcji w 2021 roku jako miękka hybryda i zasila samochody BMW Serii 3 G20 oraz X3 G01. Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej silnik wysokoprężny 2.0 R4 16V d zespolony z małym silnikiem elektrycznym o mocy 11KM  i akumulatorem o pojemności 0.4 kWh. Właśnie ten wspólny układ określany jako Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co przyczynia się do obniżenia spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.


Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym, służy jedynie do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych DPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się do uzyskania rygorystycznych norm spalin Euro6d.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Moc silnika: 150 KM

Moment obrotowy: 320 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.4 kWh

Moc silnika EV: 11 KM

Moment obrotowy EV: 25 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 150 KM

Moment obr. systemu: 350 Nm

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B47D20B
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6d
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W-30, 5W-30 / BMW Longlife-12 FE, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami