Fiat

Silnik Fiat 2.4 JTD 10V 130KM-136KM

3977
Silnik Fiat 2.4 JTD 10V 130KM-136KM

Silniki Fiat D / TD / JTD są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 2.4 JTD o mocy 130-136KM zadebiutował w 1997 roku i miał zastosowanie w samochodach marki Alfa Romeo, Fiat oraz Lancia do 2001 roku. Była to największa jednostka wysokoprężna dla samochodów osobowych produkowana przez koncern fiat. Konstrukcja została oparta na 5-cylindrowym silniku 2.4TD z wcześniejszych lat produkcji . Posiadała 10 zaworową głowicę, wtrysk bezpośredni realizowany przez system Common Rail I-szej generacji z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.


W tej odmianie nie znajdziemy uciążliwego osprzętu takiego jak Filtr cząstek stałych czy EGR co w późniejszych odmianach było standardem. Do najczęstszych problemów jednostki trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu -przepływomierza, pompy wysokiego ciśnienia czy awarie czujnika położenia wału. Wszystkie te usterki sa spowodowane przeważnie dużymi przebiegami a niżeli ich niską trwałością. Ogromnym plusem jest duża dostępność części zamiennych oraz używanych a serwis nie należy do skomplikowanych. W opinii użytkowników jednostka jest chwalona za dobrą kulturę pracy, niezła dynamikę i trwałość.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 10

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • awarie przepływomierza
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

I generacja 1997-2002r
2.4 JTD 10V -duża większa żywotność , prostsza konstrukcja, tańszy serwis
II Generacja od 2003r
2.4 JTD 20V MultiJet -bardziej zaawansowana technologicznie konstrukcja , droższy serwis , większa awaryjność . Dodatkowo zastosowano,filtr cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami