Fiat

Silnik Fiat 1.7 TD 8V 63KM-71KM

4230
Silnik Fiat 1.7 TD 8V 63KM-71KM

Silniki Fiat D / TD / JTD są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 1.7 TD 8V o mocy 63KM lub 71KM produkowany w latach 1995-2002 miała zastosowanie w samochodach Fiat Punto oraz Palio Weekend. Silnik o prostej konstrukcji oraz niskiej awaryjności przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokonuje przebiegi ponad 400tys/km. Dużym plusem jest dostępność części oraz bezproblemowy serwis. Atutem jednostki jest niski poziom spalania który oscyluje średnio w granicach 6l. Na minus trzeba zapisać niska kulturę pracy oraz słabą dynamikę, natomiast plusem jest dużą żywotność oraz niska awaryjność.

Popularne odmiany tego silnika

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 176 A3.000
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Selenia 10W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 3.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

05.12.2021 Palio weekend I
(6.0)
Opinia: Samochód posiadany od 8-miu miesięcy, egzemplarz zakupiony doposazony chyba we wssyatko, lecz dość zapuszczony i z wadami. Po naprawach i wymianach czego potrzeba jest wdzięczny i bezproblemowy, wszystko dziala i jeździ się przyjemnie choć nie zbyt dynamicznie ani szybko ;)
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Silnik trwały i prosty na komorze wirowej i wtrysku pośrednim z mechanicznymi wtryskami Boscha, wol roboczy do nie martwienia sie. Zawsze odpala, jedzie i nie wymaga wręcz żadnej opieki od właściciela. Można także śmiało kręcić do czerwonego lecz oznacza to wysokie spalanie...
Wady: Mała dynamika oraz nie szczególnie niskie spalanie. Wibruje jak szalony na niskich gdy zimny.... Taki urok tych silników.
  • Silnik: 69km
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 266 tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam