Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.6 DI-D 114KM DV6C

9030
Silnik Mitsubishi 1.6 DI-D 114KM DV6C

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.6 Di-D o mocy 114KM to jednostka zapożyczona od koncernu PSA, stosowana  między innymi w samochodach Citroen, Peugeot, Ford. Znana również pod oznaczeniami HDI i TDCI . 
Silnik o oznaczeniu DV6C zadebiutował w 2010 roku i zasila auta z koncernu Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.



Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi. To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.



Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Trwała konstrukcja
  • brak uciążliwych awarii
  • dobra dynamika i elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie filtra DPF/jazda miesjka

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 140.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
67%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami