Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D MIVEC 148KM-177KM 4N14

38997
Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D MIVEC 148KM-177KM 4N14

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.2 DI-D występuje min. w modelu Mitsubishi Outlander. Jednostka całkowicie opracowana przez japoński koncern. Blok w całości odlany z aluminium. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 177KM. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.



Maksymalny moment obrotowy to 380NM. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą wyróżniająca było zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu oraz zmiennego skoku zaworów. Rozwiązanie to przełożyło się na podwyższenie kultury pracy oraz osiągów generowanych przez silnik. W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych.



Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Reasumując koncern Mitsubishi stworzył jednostkę wysoce zaawansowaną technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W o opinii użytkowników jest to silnik bardzo udany. Charakteryzuję się doskonałą kulturą pracy, nieprzeciętnie niskim spalaniem oraz bardzo dobrą dynamiką.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna jednostka napędowa
  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • koło dwumasowe
  • filtr DPF

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.8)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

6%
62%
9%
4%
6%
13%
Suma głosów: 47

Opinie użytkowników

14.10.2020 M Outlander II 2.2 DiD Mivec
(3.3)
Opinia: Silnik dynamiczny aczkolwiek jeśli kultura pracy uwzględnia hałas to w budzie M O II jest trochę głośno również od samego silnika. spalanie na komputerze między 5,5 a 7,5 l (na odcinkach 50km bez świateł i postojów).
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika
Wady: nieco głośny na wyższych niż 2 tys obrotach
  • Silnik: 177
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 138000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
31.05.2019 OUT II
(8.0)
Opinia: Doskonały silnik do takiego auta. Dynamika, płynnie rozwijana moc i małe spalenie w trasie ( w/g komputera 5.2). W mieście do 10 l. Dużo zależy od predkości do 80-90km/h spalanie 5-6 i szybko rośnie wraz z predkością ( duże opory areodynamiczne).
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 177
  • Rocznik / Przebieg: 2010
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
06.09.2015 R
(7.3)
Opinia: Posiadam auto sprowadzone z Holandi przebiegiem 210.000km z rocznika 2011. Od razu po zakupie auto wylądowało w ASO. Zregenerowano turbinę i usunięto nieliczne drobne usterki. Przy przebiegu 232.000 uszkodzeniu uległ DPF. Koszt wymiany w ASO to 9.500zł + robocizna. DPF usunąłem w jednym z wyspecjalizowanych
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 177
  • Rocznik / Przebieg: 232000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
24.04.2014 Alan
(9.0)
Opinia: Nic złego mnie nie spotkało podczas 4 letniej jazdy Outlanderem więc śmiało mogę powiedzieć że jest dobry.Spalanie bywa różne zimą o litr większy od pory letniej średnio to 8L ale spokojnie można zejść niżej.177-koni w zupełności wystarcza do dynamicznej i płynnej jazdy,przebieg na dzień dzisiejszy
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mitsubishi Outlander 2.2 DID 177KM 147 tyś
Polecam
08.03.2014 Krzysztof
(8.7)
Opinia: Po za głośną pracą silnika nie widzę większych problemów ,spalanie dobre ,dynamika również i brak awarii.Obecnie przebieg 168 tyś dużo wycieczek po Europie ,mieszkam w terenie górzystym więc auto dostaje lekko po garach. .Jestem zadowolony i śmiało mogę polecić ten samochód z tym silnikiem
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Outlander 2009 r 168 tyś
Polecam