Mazda

Silnik Mazda 2.0 DiTD 16V 110KM RF59

8007
Silnik Mazda 2.0 DiTD 16V 110KM RF59

Silniki Mazda D / TD / DiTD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 DITD o mocy 110KM z Mak. mom. obr 230Nm przy 2000-2600obr/min. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą obrotowej pompy wtryskowej Denso V5 i Denso PCM.. Współpracuje z turbosprężarką jednak nie posiada często awaryjnego elementu jakim jest koło dwumasowe. Do największych grzechów jednostki należą awarie pompy wtryskowej oraz zrywające się paski rozrządu !!! Jednak konstruktorzy Mazdy  zastosowali rozwiązanie pionowych zaworów które miały zminimalizować ewentualną usterkę silnika po zerwaniu paska.


Powodem tego rozwiązania są duże obciążenia przy wyższych obrotach silnika co może właśnie przekładać się na awarie rozrządu. Dlatego producent szczególnie zaleca  wymiany paska plus napinaczy nie dłużej niż co 90tys (tylko oryginał ponieważ zamienniki nie są tak trwałe , natomiast pompę wody co 180tys. Pamiętajmy o tankowaniu dobrej jakości paliwa i wymianie filtra, ponieważ pompa wtryskowa przy dużych przebiegach i złej jakości paliwie bywa często awaryjna , niestety koszty nie są małe regeneracja to kwota 2500zł-5000zł a nowa to 10.000zł!!! W dużej mierze wynika to z wyeksploatowania samej jednostki oraz jej zaawansowanego wieku.


Ponadto użytkownicy narzekają na niską kulturę pracy jednostki oraz hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Po stronie plusów należy zapisać trwałość układu wtryskowego(wtryskiwacze)  konstrukcje silnika  i zadowalające poziomy spalania w granicach 5-6 L.Ze względy duże przebiegi aut z tym silnikiem przed zakupem zalecamy wizytę w serwisie  w celu sprawdzenia stanu jednostki oraz jej osprzętu, turbiny, pompy, wtrysków.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompa wtryskowa Denso V5

Zalety

  • trwał i prosta konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • dostępność części
  • niskie spalanie

Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie pompy wtryskowej -wysokie koszty
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF59
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km lub 6 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok

Rozrząd !!!

Wymiana kompletu rozrządu  co 90 tys !!!
Wymiana pompy wody co 180tys -co drugą wymianę rozrządu
Używać tylko części Oryginalnych nie zamienników które nie są tak trwałe

Pompa wtryskowa !!!

koszt regeneracji 2500-5000zł cena nowej około 10.000zł

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 10tys/km zalecany Dexelia 5W30

Zawory !!!

regulacja zaworów co 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

04.05.2017 Adrian
(10.0)
Opinia: "Auto posiadam ponad rok czasu, zrobiłem ponad 20 tys.Wymieniane olej i filtry, reszta bdb.Świetne auto !!! Oszczędne i niezawodne jedynie co to ranty i progi wychodzą no i klapa tyl... Pozdro"
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 110 km
  • Rocznik / Przebieg: 250000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam