Fiat

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 16V 170KM-175KM DPF

26897
Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 16V 170KM-175KM DPF

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 170KM II Generacji jest odmianą, która weszła do produkcji rok po wersji 165-konnej i debiutowała w Alfie Romeo 156 w 2009 rokuZostała oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.



Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.



Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju, oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem. Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.




Opis Ogólny
Silnik ma zastosowanie w marce Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Opel, Saab oraz Suzuki. W zależności od modelu posiadał moc 136KM,170KM. oraz 190KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo tania możliwość regeneracji w przypadku awarii. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. W trosce o przestrzeganie restrykcyjnych norm emisji spalin w 2.0JTD zastosowano dwa awaryjne elementy: zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych. W modelu Saab 9-5 zastosowano system Bi-turbo generujący moc 195KM. Rozwiązanie to przekłada się na świetną dynamikę i pracę silnika, jednakże w przypadku awarii jednostka jest bardzo droga i trudna w naprawie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • trwały układ wtryskowy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • seryjnie montowany DPF
  • awarie zaworu egr
  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 140.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Selenia WR Pure Energy (5W-30), wymiana po 35.000 km lub 2 lata.

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, niskopopiołowy Selenia WR Pure Energy (5W-30)/ możliwość wskazania wymiany przez komputer pokładowy !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

7%
27%
33%
13%
13%
7%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

21.01.2015 Jacek
(10.0)
Opinia: "Posiadam AR od 2011 roku (nowy kupiony w salonie), codzienne używany na dojazdy do pracy oraz w długie trasy, zero awarii i usterek, osobiście AR nie zaliczyłbym do auta klasy premium (drobne niedoróbki w kabinie bardzo rażące ale nie można mieć wszystkiego ...) ale co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: AR 159 2,0/JTDM 170 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
31.12.2014 Karol
(9.7)
Opinia: "Samochód mam od nowości, do tej pory wymieniłem rozrząd przy 120, komplet filtrów itd co 30 tys oraz olej i filt oleju co 15 tys (uważam że co 30 tys to lekka przesada...). Poza okresowymi wymianami części eksplatacyjnych, musiałem wymienić jakiś gumowy korek (przy bagnecie)
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Alfa Romeo 159 Ti 2.0 JTDm 170 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011r 142 tyś
Polecam
28.03.2014 Fiat
(9.3)
Opinia: "Silnik 2.0 MJT 170KM w Fiacie Freemont,moc idealna do masy auta przez co nie ma problemów z przyspieszeniem i zbieraniem się.Wyjazd na wakacje pełen pokład i bagaże sunie jak po szynach prędkość 140-160 spalanie 6-7L to bardzo dobry wynik.Najgorzej jest w mieście przy korkach i
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fiat Freemont 2.0MTJ 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r 74 tyś
Polecam