Fiat

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 16V 135KM DPF

16049
Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 16V 135KM DPF

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 135KM znajdziemy w takich samochodach jak Fiat Sedici, Suzuki SX4 oraz Fiat Doblo. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 320 Nm przy 1500 obr./min.



Kolejnym nowatorskie rozwiązaniem wpływającym na oczyszczanie spalin jest zastosowanie katalizatora w pętli zamkniętej (Close Coupled Diesel Particulate Filter) co pozwala obniżyć emisje spalin. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele. Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika i elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • wysoki moment obrotowy

Wady

  • koszty serwisu
  • filtr DPF

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 140.000 Km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Selenia WR Pure Energy (5W-30), wymiana po 35.000 km lub 2 lata

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, niskopopiołowy Selenia WR Pure Energy (5W-30)/ możliwość wskazania wymiany przez komputer pokładowy !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.3)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
40%
0%
20%
20%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

17.07.2018 Adrian
(9.7)
Opinia: Bardzo dobra jednostka, godny następca dobrze sprawujących sie 1.9 JTD. Mam go w dostawczym Doblo II 2011r. Kupiony z oryginalnym przebiegiem 62.000 z Niemiec. teraz ma 120.000 i jest po serwisie rozrządu. Olej polecam Selenia do DPF co 20 tys jak wg opisu powyżej. Auto
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Doblo II / 136 (160 KM)
  • Rocznik / Przebieg: 20111 - 120.000
Polecam
20.12.2013 Arek
(9.7)
Opinia: "Dobry nowoczesny silnik ,bardzo dynamiczny cichy, niskie spalanie .Brak awarii ,godny polecenia ,zresztą jednostki Fiata to jedne z lepszych silników diesela na rynku ,to już mój drugi diesel z Włoch .Polecam "
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fiat Sedici
  • Rocznik / Przebieg: 2011.r 87 rtś
Polecam
27.10.2013 Adam
(8.7)
Opinia: "Ten silnik to bardzo dobra konstrukcja ,posiadam go w Doblo II .Bardzo dynamiczny ,można powiedzieć że na taka masę auta po prostu rakieta ,spalanie bardzo dobre trasa 5.2 L Miasto MAX 7L .Jest to najnowsza konstrukcja Fiata więc wszystkie wady które były wcześniej zostały zlikwidowane
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fiat Doblo 2.0JTD 135 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 69 tyś
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam