Fiat

Silnik Fiat 2.2 MultiJet II 16V 180KM DPF

10789
Silnik Fiat 2.2 MultiJet II 16V 180KM DPF

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.2 MultiJet II o mocy 180KM został w prowadzony na rynek w 2015 roku. Konstrukcja o bardzo zawansowanej technologi, ma uzupełnić dotychczasową jednostkę 2.0 MultiJet. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 440 Nm dostępny od 2500 Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania . Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF który jest całkowicie bezobsługowy i nie wymaga żadnych dodatków płynów .



Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach. Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania , całość bloku ciśnieniowo odlana z aluminium. Wszystkie te zabiegi przekładają się na niższą wagę jednostki a co za tym idzie lepsze osiągi niższe spalania oraz dobrym wytłumienie hałasu. Silnik współpracuje z turbosprężarką zintegrowaną z kolektorem wydechowym. W silniku znajdziemy bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania.



Specjalnie zaprojektowany na nowo system wtrysku o ciśnienie 2000 bar z funkcją wtrysku o zmiennej prędkości. Aby obniżyć hałas wdrożono nowe rozwiązania zastosowano pompę olejową z przesunięciem oraz przeciw ważne wałki.  Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.
Silnik znajdziemy w nowych modelach : Jeep Cherokee, Alfa Romeo Giulia, Alfa Romeo Stelvio
Silnik występuję w kilku odmianach mocy 136KM 150KM 180KM 200KM 209KM

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 100.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Selenia 0W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

25.04.2018 Kamil
(9.3)
Opinia: Mam go w Jeepie Cherokee nie narzekam jest dynamiczny mocny i bardzo elastyczny a przy tym spala niewiele.Jestem drugim właścicielem zakupiłem z przebiegiem 55 tys z zagranicy,do dnia dzisiejszego zrobiłem drugie tyle i po za wymianami olejów,filtrów żadnych problemów.Jednostka od fiata więc w razie problemów
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Jeep Cherokee 2.2 Multijet185KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014.r 110.000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam