Suzuki

Silnik Suzuki 1.6 DDiS 120KM D16AA

45893
Silnik Suzuki 1.6 DDiS 120KM D16AA

Silniki Suzuki TD / DDiS są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 1.6 DDiS 120KM D16AA  to nowoczesna jednostka montowana w modelach Vitara II i SX4 S-Cross. Została zapożyczona od Fiata ale zastosowano w niej osprzęt Suzuki . Jednostka stosunkowo młoda, zadebiutowała w 2008 roku, mocno spokrewniona z poprzednikiem 1.9 JTD. Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując  do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, spalanie, komfort oraz zmniejszenie emisji spalin.



Jednostka 4-cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  firmy Bosch. Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach . W 120-konnej wersji występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF. Rozwiązanie jakie zastosował Fiat z  montażem filtra DPF tuż za turbosprężarką jest bardzo dobre i funkcjonalne, chodzi o to aby osiągnąć maksymalną temperaturę do wypalenia się sadzy.



Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach typu FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie . Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem , niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niski poziom spalania
  • dobra dynamika i elastyczność
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • drogi serwis
  • filtr DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D16AA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 140.000 km lub 5 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Poczytaj opinie o 1.6 MultiJet w Kategorii JTD –  DDIS to konstrukcja Fiata
Przegląd przewidziano co 20 tys lub 1 rok

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

2%
11%
78%
0%
2%
7%
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

24.11.2022 Scross
(8.3)
Opinia: Mam polecam. Jezdze po miescie i jest git.
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie Wypalanie DPF to 2 minuty jazdy Mozna jechac swobodnie do 160km/h.
Wady: System start stop - najlepiej wylaczyc Brak tuningowych filtrow powietrza
  • Silnik: 120km
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
03.11.2016 Grzegorz
(10.0)
Opinia: Jestm bardzo zadowolony z silnika oraz auta,spalanie jest na bardzo niskim poziomie dynamika bardzo dobra kultura pracy idealna jak w benzynie. Silnik bardzo elastyczny zbiera się super z każdego biegu nie trzeba redykować na niższy idzie po do daniu gazu. Przebieg 78 tys i tylko
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Suzuki SX4/120KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015/78tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam