Suzuki

Silnik Suzuki 2.0 DDiS 135KM D20AA

30127
Silnik Suzuki 2.0 DDiS 135KM D20AA

Silniki Suzuki TD / DDiS są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 2.0 DDiS (Multijet) – jednostka 4-cylindrowa generująca moc 135KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm. Spotykana w modelu SX4. Całkowicie opracowana przez koncern Fiat. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwa zaleta jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji.



Jednostka współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Co przekłada się na niezła dynamikę. Suzuki SX4 pierwszą setkę osiąga po około 11 sekundach. Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF. Element awaryjny zwłaszcza jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł.



Kierowcy użytkujący pojazdy z tym silnikiem chwalą sobie ich dynamikę oraz przyspieszenie. Również zużycie paliwa jest na zadowalającym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty serwisu oraz ewentualnych napraw. Najczęstsze problemy dotyczą turbosprężarki, filtra cząstek stałych, czy zaworu recyrkulacji spalin. Jednakże w dużej mierze dotyczy to jednostek wyeksploatowanych z dużym przebiegiem.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • trwały układ wtryskowy
  • dobra dynamika

Wady

  • seryjnie montowany DPF
  • awarie zaworu egr

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D20AA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Przeczytaj opinie o 2.0 MultiJet w Kategorii JTD – DDIS to silnik Fiata JTD

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.1)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

5%
11%
5%
11%
0%
68%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

01.06.2014 Jarek
(9.3)
Opinia: Jak na razie same plusy brak problemów ,silnik ładnie chodzi ma dobre przyspieszenie i co ważne spalanie jest jak dla mnie niskie .Auto mam od nowości (2010r przebieg 135tys)nie jest tyrane tylko normalnie użytkowane ,praca,zakupy itd.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: SX4 2009r 135 tyś
Polecam
06.03.2014 Marek
(9.0)
Opinia: Wszystko OK jak by nie filtr cząstek stałych ,jeździmy tylko po mieście i to krótkie odcinki ,już powoli kończy się jego żywotność .Dwa wyjścia usunięcie albo wymiana ? Chyba zastosuję wersję trzecią sprzedaż auta .Auto jest fajne i bardzo dobrze spisuje się w
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: XS4 2009 168 tyś
Polecam
06.10.2013 Krzysztof
(9.0)
Opinia: Bardzo mocny silnik ,dynamiczny ,zbiera się po prostu jak rajdówka .Jak dla mnie trochę za dużo mocy jak na gabaryty i wielkość auta ,silnik trochę bardziej pasuję do auta segmentu C ,D a nie do crossovera .Auto z takim silnikiem pasuje bardziej do osób charakternych
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: SX4 2008 r 143 tys km
Polecam