Suzuki

Silnik Suzuki 1.6 DDiS 90KM PSA 9HX

27181
Silnik Suzuki 1.6 DDiS 90KM PSA 9HX

Silniki Suzuki TD / DDiS są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 1.6 DDiS 9HX jest to jednostka całkowicie opracowana przez  koncern PSA. Generuje moc  90KM. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Silnik 1.6 DDiS 90KM oznaczony symbolem 9HX (DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego.



Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie dobrych osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należą do tanich i prostych. W opinii kierowców silnik o mocy 90KM jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą. Chwalony jest również za zadowalające poziomy spalania. Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz kulturę pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niski poziom spalanie
  • możliwa regeneracja wtrysków
  • ceny oraz dostępność części

Wady

  • przeciętna dynamika
  • lejące wtryski
  • zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny
  • awarie turbiny

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 9HX
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000-240.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego w niektórych modelach
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

10%
60%
0%
0%
0%
30%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

23.04.2020 Suzuki SX4
(10.0)
Opinia: mam ten silnik w Suzuki SX4, przebieg 219 000 km, salon Polska. Silnik bezawaryjny i oszczędny. Sprawdzona konstrukcja. Turbo jeszcze oryginał, nie ma DPF i koła dwumasowego. Super Dynamika, na trasie palli 4,5 l, miasto 5,7 na 100 km. Ostatni z bezawaryjnych diesli.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik, dynamika, oszczędne spalanie
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 219000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
03.01.2015 Stefi
(9.3)
Opinia: ma ten silnik w SX4 bardzo przyzwoite osiągi niskie spalanie i brak awarii.Co do dynamiki to zależy jak co dla kogo,jak chcesz się ścigać to kup auto z 2.0 i200KM .Co bardzo ważne silnik sprawuje się dobrze przy wyprzedaniu nie brakuje mu mocy w mieście
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Suzuki SX4 1.6DDIS 90KM 175TYS 2009r
Polecam