Popularne na rynku

Silnik 2.0 16V CDT/CDTI 115/131KM

32177
Kategoria: Silniki Rover
Silnik 2.0 16V CDT/CDTI 115/131KM

Silniki Rover są stosowane w samochodach marki

  • Rover

2.0 CDT/CDTI występują w Rover 75. Generuje moc 116 KM oraz 131KM. Jednostka została całkowicie skonstruowana przez niemiecki koncern BMW. , posiada 4 cylindry , z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania.Wraz z upływem lat silnik ewoluował i w 2001 roku pojawiła się zmodyfikowana  jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elekrtomagenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji Obie jednostki należą do trwałych. Dla osób preferujących dynamiczną jazdę polecić można jednostkę mocniejszą 131 konną . Maksymalny moment obrotowy wynosi 300NM. Rover 75 z tym silnikiem pierwszą setkę osiąga po około 10 sekundach. Średnie poziomy spalania w obu jednostkach oscylują w granicach 6 litrów. Po stronie minusów należy zapisać nie najwyższą kulturę pracy jednostki wysokoprężnej oraz słabą dynamikę silnika 116 konnego. Rozrząd oparto o łańcuch przez co zmniejszono koszta obsługi.Po za tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Po za tym jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa do 2001/ Common Rail od 2001

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie wtrysków
  • wysoki koszt serwisu i części
  • awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji

1998-2001r 2.0CDT 115 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa
2001r 2.0CDTI 131  wtrysk bezpośredni -Common Rail
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował Land Roverze Freelanderzew i modelach BMW

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.5)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

5%
21%
11%
16%
21%
26%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

12.10.2020 MG ZT
(8.0)
Opinia: Jak pisze pan Marek, w opisie są bardzo istotne błędy. Silnik ten zawsze miał wtrysk Common Rail i nigdy nie miał turbo ze zmienną geometrią. Co istotne - turbosprężarka jest jak w ciągniku rolniczym i zarżnąć ją można tylko nie zmieniając oleju lub go nie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwałość Niezawodność Tani serwis
Wady: Brak turbo ze zmienną geometrią, przez co motor do 2000 obr nie ma dynamiki Toporna praca
  • Silnik: CDTi
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 230 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
12.01.2017 marek
(9.0)
Opinia: W powyższym opisie znalazły się istotne błędy. Silnik M47R montowany w Roverach 75 nie ma i nie miał turbiny o zmiennej geometrii, turbina ma stałą geometrię łopatek. Od początku była to też jednostka wyposażona w system Common Rail, żaden R75 CDT nie miał pompy wtryskowej
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: CDT+ (160KM po chipie)
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
26.12.2016 rafał
(9.3)
Opinia: moj roverek ma juz 380 tys jedyne co sie zepsuło to elektryczna pompka paliwa samochod idealny do pracy jak i na dalsze wyjazdy oczywiscie olej zmieniam co 10 tys wraz z filtrami mam słabsza wersje na common rail ale nie jest zle z dynamika naprawde
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: cdti/116
  • Rocznik / Przebieg: 2000/380 tys
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
15.01.2015 Darek
(9.3)
Opinia: Jeżdżę tym samochodem od 7 lat - przebieg na dziś 250 tys. km (kupiłem z przebiegiem 60 tys.). Spalanie po Warszawie 5,5 w trasie przy prędkościach 100-160 (najczęściej 120) trochę mniej. Miałem problem tylko z pompą do sprzęgła - reszta działa bez zarzutu. Dobre autko
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Rover 75 2.0 CDTi; rok 2004
Polecam
10.01.2015 Piotr
(9.3)
Opinia: Mam od kilku lat Rovera 75 i lepszego auta nie mialem zmieniam auta srednio 3-4razy w roku ten jedyny został u mnie i juz zostanie nigdy nie musze rano myslec czy odjade z domu po prostu odpalam zdalnie webasto wychodze wsiadam i jade jedyny koszt
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: R75/2,0cdt/2001rok
Polecam