Rover

Silnik Rover 2.0 iDT 8V 113KM 20T2N

11646
Silnik Rover 2.0 iDT 8V 113KM 20T2N

Silniki Rover SDi / CDTi / iDT są stosowane w samochodach marki

  • Rover
  • Land Rover
  • Honda

Silnik Rover 2.0 iDT występuje w samochodach Rover 25 i Rover 45. Osiąga moc 113KM. Jest to własna konstrukcja angielskiego koncernu. Jednostka posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy pompy wtryskowej firmy Bosch. Silnik współpracuje z turbosprężarką. Silnik o dobrej dynamice i przyśpieszeniu,  jedynym mankamentem jest głośna praca. Ogólna ocena tej jednostki jest na duży plus, przy odpowiednim użytkowaniu ciężko w nim znaleźć słaby punkt.



Biorąc pod uwagę wiek samochodu oraz przebieg mogą się zdarzyć problemy układu wtryskowego, pompy czy wtrysków , nie jest to duży problem na rynku znajdziemy dużo części zamiennych w przystępnych cenach. Jedynie cena rozrządu jest dosyć droga, cały komplet 2paski ,3 rolki, napinacz oraz pompa wody to koszt około 1000zł !!! plus wymiana . Użytkownicy silnika 2.0 iDT chwalą go za stosunkowo niskie poziomy spalania, zadowalająca dynamikę, oraz niskie koszta obsługi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 2

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • prosta konstrukcja silnika
  • dostępność części
  • dobra dynamika

Wady

  • niska kultura pracy
  • drobne awarie osprzętu
  • awarie pompy wtryskowej po 300tys/km
  • awarie przepływomierza

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 20 T2N
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po .100.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

15%
0%
62%
15%
8%
0%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

18.02.2016 marcin
(8.7)
Opinia: Obecnie cena rozrządu to około 350-450zł, wymiana prosta. Trwałość bardzo dobra.Spalanie max 6 l/100km. Faktycznie chodzi jak stary silnik VW ale jest równie trwały.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 113
  • Rocznik / Przebieg: 97000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam