Silnik 1.9 8V TiD 120KM Z19DT - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4874

Rover

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 125KM (DLD-418)28.10.2020

W moim Mondeo jest DPF więc informacja o jego braku jest błędna bo w niektórych modelach jak widać był montowany. Silnik ogólnie

Odradzam

8.18

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)28.10.2020

Doskonały silnik. Mamy w domu dwa modele Lagunę 130KM 200tys. km. oraz Latitude 175KM 220tys. km. Liczniki nie kręcone. Poza wymian

Polecam

8.87

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)25.10.2020

W rodzinie auto jest od nowości rocznik 2003, aktualnie na liczniku 282000km. Pierwsza jakakolwiek awaria miała miejsce przy 271000km

Polecam

7.24

Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM (EA897)23.10.2020

Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!

Polecam

8.78

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 8V TiD o mocy 120KM została zapożyczona od koncernu Fiata i od 2005 roku stosowany w Sabie 9-3. Spotkamy go również w samochodach Opel, Alfa Romeo oraz Cadilac.Właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej popularną i obecnie najczęściej spotykana na rynku wtórnym.Na swój sukces zapracował dużą trwałością oraz dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania.Jednak nie jest wolna od awarii do najczęstszych trzeba zaliczyć problem z kołem dwumasowym które zazwyczaj zaczyna szwankować przy przebiegu 200 tys /km.Kolejną przypadłością która daje się we znaki jest zawór recyrkulacji spalin EGR,oraz czujnik położenia wału.Na szczęście te awarie są łatwe do zdiagnozowania i bez większych problemów naprawiane.O ile koło dwumasowe jest dosyć kosztowne to sam EGR oraz czujnik nie jest aż tak problematyczny i kosztowny w naprawie.Trzeba pamiętać że wersje po 2007 roku mogą współpracować z filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza w autach z importu gdzie samochody seryjnie wychodziły z DPF-em.Auta z Polskiej sieci dilerskiej dopiero po 2010 roku były serynie wyposażone w filtr cząstek stałych.Przed zakupem warto sprawdzić czy auto posiada DPF czy nie.Ta odmiana współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek Garret,co jest dużą zaletą bo przekłada się na bardzo dobre osiąg.Jednostka wyposażona we wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.Użytkownicy chwalą silnik za wysoką kulturę pracy,bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania.Dużym atutem silnika jest bardzo duża trwałość który przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo osiąga przebiegi 500 tys/km.Również serwis nie sprawia większych problemów a dostęp do części jest bezproblemowy. .

Zalety:
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
szwankująca elektronika
awarie czujnika położenia wału
uwaga na częste ubytki oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.67)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Saab 9-3SS 23.09.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik bardzo godny polecenia w miarę dobrze napędza Saaba 9-3 IIGen czyli kloca co waży według dowodu ponad 1.5 tony. Jak się chce to pojedzie 190 czy nawet 200 ale to już męczące dla uszu z powodu słabego wyciszenia oraz samego hałasu jednostki. Problematyczny okazał się termostat, który musiał być wymieniony 2x. Za 1 razem został wymieniony na tani zamiennik i zaciął się po 2kkm a drugi śmiga do dziś tj. 23kkm. Prócz tego co drugą wymianę oleju przydałoby się wyczyścić pokrywę zaworów bo jest tam odma, która lubi się przytkać przez co silnik zaczyna spalać olej silnikowy. Do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych co 50kkm oraz bardzo dobrej jakości olej co 10kkm ja zalewam Motula 5W40 X-cess i silnik służy ;)

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Elastyczność Kultura pracy Turbo ze zmienną geometrią Tani serwis

Wady:Odma w pokrywie zaworów Uszczelniacze zaworowe Głośna praca Skrzynia M32

Odmiana silnika: Z19DT 120KMRocznik: 2006Przebieg: 318032 Śr. spalanie: 7.22
Saab 9-3 01.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik godny polecenia jest niezawodny i praktycznie bezawaryjny,nie wielu wie że to konstrukcja fiata (jak wyżej w opisie) i dlatego się boją.Obecnie przebieg 320tys jak drugi własciciel osobiście zrobiłem 140tys między czasie wymiana rozrządu,egera i dwumasy ale to rzecz naturalna poprostu sie żużyły.Sam silnik pancerny i niezawodny orginał turbo,wtryski,pompa w jak najlepszym stanie.Te 120KM jest w sam raz do spokojnej jazdy ja jedna zdecydowałem się na podniesienie mocy do 150KM i auto zyskało na dynamice i elastyczności.Części bardzo przystepne zresztą tak jak pisałem tam się praktycznie nic nie psuje,olej wymiana co 15 tys i nie bierze ani grama.Jestem bardzo zadowolony i jak słyszę o tych nowościach diesla i ich awariach to po otwarciu maski uśmiecham sie do mojego 1.9TiD.Pozdrawiam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9tiD 120KM/Chip na 150KMRocznik / Przebieg: 2007 320.000km Śr. spalanie: 7.2

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów