Silnik 2.2 dT 12V 113KM (G8T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3162

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 dT o mocy 113KM wszedł do produkcji w roku 1998 wraz z premierą Laguny I FL.Konstrukcja została oparta na wolnossącej wersji 2.2 d 80KM która była stosowana Lagunie I do 1997 roku.Jednostka dosyć trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów,przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys.Silnik wyposażony we wtryskowy bezpośredni z pompą wtryskową.Wadą jest głośniejsza praca jednostki za to większa żywotność oraz niższe koszty naprawy w razie awarii nie tak jak to mam miejsce w przypadku wtrysku Common Rail.Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć problemy z pompą wtryskową ,EGR-em oraz pompą vakum ale to za zazwyczaj przy większych przebiegach lub złej eksploatacji..Po za tym silnik jest trwały a części oraz serwis są w przystępnych cenach.Ze względu na odpowiednią pojemność 2.2 oraz moc 113KM silnik jest nie przeciążony ani wysilony co przekłada się na dobre osiągi oraz niezłą dynamikę.Ponadto jednostka jest bardzo trwała nie przysparza użytkownikom większych problemów.Dużym atutem jest prosta budowa dostępność części zamiennych oraz bezproblemowy serwis.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika
dostępność części

Wady:
awarie pompy wtryskowej po wyżej 200 tys
drobne awarie osprzętu
głośna praca

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.