Renault

Silnik Renault 2.2 dT 113KM G8T

6233
Silnik Renault 2.2 dT 113KM G8T

Silniki Renault d / dT / dTi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Mitsubishi

Silnik Renault 2.2 dT o mocy 113KM wszedł do produkcji w roku 1998 wraz z premierą Laguny I FL. Konstrukcja została oparta na wolnossącej wersji 2.2 d 80KM która była stosowana w Lagunie do 1997 roku. Jednostka dosyć trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów, przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys. Silnik wyposażony we wtrysk pośredni z pompą wtryskową. Wadą jest głośniejsza praca jednostki za to większa żywotność oraz niższe koszty naprawy w razie awarii nie tak jak to mam miejsce w przypadku wtrysku Common Rail.



Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć problemy z pompą wtryskową , EGR-em oraz pompą vakum ale to za zazwyczaj przy większych przebiegach lub złej eksploatacji.. Po za tym silnik jest trwały a części oraz serwis są w przystępnych cenach. Ze względu na odpowiednią pojemność 2.2 oraz moc 113KM silnik jest nie przeciążony ani wysilony co przekłada się na dobre osiągi oraz niezłą dynamikę. Ponadto jednostka jest bardzo trwała nie przysparza użytkownikom większych problemów. Dużym atutem jest prosta budowa dostępność części zamiennych oraz bezproblemowy serwis.

Popularne odmiany tego silnika

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: pośredni

-pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dostępność części

Wady

  • awarie pompy wtryskowej po wyżej 200 tys
  • drobne awarie osprzętu
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 7.2-7.7 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię