alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)

Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)Wyświetleń: 28573

Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)12,1
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3,9
Spalanie - średnie [l/100km]4,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 5.3

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi10524011,24,5
1.5 dCi8620012,94,5
1.5 dCi9020012.54.5

31.07.2018KlaksonTak

Bardzo dobry i trwały silnik mam go od 5 lat w Megane III i nic kompletnie się nie dzieje.Silnik bardzo elastyczny i cichy,spalanie na poziomie 6L.


23.09.2019Megane GT LineTak

O każde auto trzeba dbać, także o te drogie i nieprawdą jest jakoby ten silnik był jakoś specjalnie bardziej awaryjny niż inne. Myślę, że mitologizowanie francuskich aut oraz silnika 1,5 należy do przeszłości, albo robią to Ci, którzy nigdy nie mieli. Z zazdrości... ale do rzeczy: spalanie z 10 tys km komputer pokazuje 4,6. Po tym interwale wymiana oleju i filtrów. Silnik bezawaryjny, raczej dla rozsądnych niż napalonych. Na zimno nieco głośniejszy, po osiągnięciu temperatury pracy zdecydowanie cisze. Nie ma problemu z wyprzedzaniem, można pojechać tez dynamiczniej jak się chce ale wzrasta zużycie ON. Paliwo tylko z poważnych stacji. Polecam każdemu kto szuka pewnego i taniego w utrzymaniu auta.


08.10.2019Duster 15dciNie

NIE NIE NIE POLECAM !!! przy 166tys dziura w bloku i zakup drugiego silnika, mechaniki powiedziały, że winne panewki


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 28
Średnia (głosów 2):
(8.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 81

Opinie użytkowników

Megane 3 hb 24.09.2020
Średnia:
(7.25)
Tak
Opinia: W moich rękach od dwóch lat. Fajne auto za fajne pieniądze (jeśli chodzi o rynek wtórny) Zrobiłem nią 25tys. Km jedyne awarie to błędy na komputerze (czujnik ciśnienia paliwa) A tak to elegancko bez awarii. Spalanie na poziomie 6l
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2009
Arsen 19.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód firmowy więc jeżdżony na ekstremalnym poziomie czyli lato zima ,miasto,trasa itd.Nie ma co narzekać i pisac bajki o renówkach że sa awaryjne.Przebieg 180tys z wymiany to tylko rozrząd i hamulce i tyle,Silnik jest bardzo przyjemny w użytkowaniu elastyczny mało palący i bardzo dynamiczny.Na trasie spala po niżej 5L przy prędkościach 140KM/h dobre przyspieszenie i bardzo równa praca silnika.Maiłem kilka aut Focus,Golf i Peugeot 307 i jestem pod dużym wrażeniem Megane.Auto jest komfortowe ciche i nie męczące pod czas dalekiech wyjazdów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo niskie spalanie przy ostrej jeździe,wygod,komfort,silnik dynamiczny cichy i elastyczny
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:Megane 2010r weersja Kombi 180tys