Renault

Renault Megane III 1.5 dCi 106KM (K9K 832)

23472

Dane techniczne

Renault Megane III 1.5 dCi 106KM (K9K 832)
Pojemność [cm3] 1461
Moc [KM] 105
Moment obrotowy [Nm] 240
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 190
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 11,2

Lata produkcji: 2008-2012

Nadwozie: hatchback kombi coupe

Segment: C (kompaktowe)

Spalanie

Miasto 5.0L

Średnie 4.0L

Trasa 4.0L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Elf 5W40
Ilość oleju 4.5
Wymiana oleju 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 120.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak po 2008 r
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Elektromagnetyczne Siemens

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.5 dCi 86KM 9.0 3 0 5.0 l/100km
1.5 dCi 110KM 8.5 4 0 5.7 l/100km
1.9 dCi 130KM 9.4 5 0 5.8 l/100km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.9)
Trwałość silnika 7.6/10
Niezawodność auta 6.8/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.7L

Trasa 4.4L

Najbardziej awaryjna część

28%
11%
6%
0%
6%
0%
0%
6%
44%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

07.07.2021 Reno/Megane 2006/200 tys
Średnia ocena: (3.3)
Trwałość silnika 1.0/10
Niezawodność auta 1.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 1.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.5L

Trasa 4.5L

Opinia: Koszmar na sam dźwięk słowa 1,5 dci dostaje dreszczy. Kupiłem Megankę, skóra, utrzymana karoseria, bajka i ten silnik z przebiegiem 188 tys. i się zaczęło, wtryski (regeneracja 4 tys w serwisie), turbo (1,5 tys). Turbo wytrzymało może z 10 tys. Komputer, czujniki itd. itd. NIENAPRAWIALNE.
Zalety: wygląd karoserii i wnętrza
Wady: koszmarny dci 1.5
Odradzam
07.09.2017 Władysław Megane 2008r .280000km
Średnia ocena: (9.8)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 9.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.2L

Średnie 5.2L

Trasa 4.5L

Opinia: "Mój 1,5 dci w Meganie II zrobił już u mnie 180tys km, u poprzedniego właściciela 100tys km. Silnik bardzo cichy, przyspieszenie jest fajne szczególnie na wyższych biegach 4, 5 a szczególnie zaskoczyło mnie że bardzo ładnie ciągnie na szóstym biegu od 110km/h do 170, dalej
Zalety: silnik,spalanie,przyspieszenie,trwałość
Wady: ?
Polecam
04.05.2017 przemo renault megane III 1.5 dci 105km
Średnia ocena: (7.5)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 4.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.0L

Średnie 7.4L

Trasa 4.7L

Opinia: Spalanie na trasie 4,7 cykl mieszany 7,4 . Poniżej 2000 obr/min auto nie przyspiesza praktycznie wcale jadąc na 2 biegu. Awaria rozrządu przy 50k sklepane zawory , regeneracja głowicy koszt ok 7tyś ( wiana: gumowa obudowa paska przycierała o pasek rozrządu ) ,
Zalety: jezdzi
Wady: nie przemyślane zastosowanie materiałów , zle zestrojony silnik do tego auta
Polecam
22.10.2016 PitchBlack Megane III HB 2008r 130000km
Średnia ocena: (9.0)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.5L

Trasa 4.2L

Opinia: Polecam to auto. Prowadzi się bardzo dobrze, zawieszenie zestrojone komfortowo a jednocześnie dobrze trzyma się na zakrętach. Silnik wystarczający dla tego auta. Dynamiczny a zarazem oszczędny. 6 biegowa skrzynia bardzo pomaga w trasie. Jeśli chodzi o naprawy to tylko eksploatacja. Zawieszenie wymaga częstszych wymian ale
Zalety: Zawieszenie, silnik, skrzynia, wygląd.
Wady: Zawieszenie, spasowanie elementów.
Polecam
12.02.2015 Grzesiek Megane 2010r 135tys
Średnia ocena: (10.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.0L

Trasa 4.0L

Opinia: Polecam zdecydowanie ten samochód,bardzo komfortowy,dobrze się go prowadzi we wnętrzu jak na diesla bardzo cicho.Silnik bardzo oszczędny i dynamiczny super zestroiony z 6-biegową skrzynią idealną na trasy,spalanie nawet po niżej 4L a miasto to MAX 6L.Co do awaryjności nie zaliczyłem żadnych przykrych rzeczy .Koszty praktycznie
Zalety: super wygodny samochód,silnik bardzo dynamiczny oraz ealstyczny,wielki plus za niskie spalanie,duzy bagaznik,bezpieczeństwo
Wady: zła widocznosć do tyłu
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

28%
11%
6%
0%
6%
0%
0%
6%
44%
Suma głosów: 18