Chrysler

Silnik Chrysler 2.8 CRD 150KM

7729
Silnik Chrysler 2.8 CRD 150KM

Silniki Chrysler Jeep TD / CRD są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep
  • Lancia

Silnik Chrysler 2.8 CRD 16V DOHC 150KM to konstrukcja firmy VM Motori – włoskiego producenta silników wysokoprężnych. Firma zajmuje się produkcją silników wysokoprężnych do łodzi motorowych, kutrów jak również samochodów. Jednostka weszła do produkcji  w roku 2001 i jest uzupełnieniem słabszej odmiany 2.5 R425. Podobnie ja w wersji słabszej znajdziemy tu cztery zawory na cylinder, system wtryskowy III generacji z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Układ został wyposażony we z wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 1600 bar !!! (ich zaletą jest możliwość regeneracji w razie uszkodzenia). W odróżnieniu od starszej wersji w silniku zastosowano rozrząd oparty na pasku a jego interwał przypada na 90 tys. km lub 5 lata. Jednostka wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT co pozwoliło na osiągniecie wysokiego momentu obrotowego 340Nm oraz uniknięcie tgz turbodziury. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały oraz mało awaryjny i przy odpowiednie eksploatacji można liczyć na pokonanie kilkuset tysięcy kilometrów bez żadnych awarii. Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz przeciętną dynamikę, po za tym jest to jednostka udana pod względem trwałości .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • głośna praca
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: VM R428
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak po 2010 r
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.6 L, typ oleju: 5W30/5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami