Honda

Silnik Honda 2.0i TD 16V 105KM 20T2N

14071
Silnik Honda 2.0i TD 16V 105KM 20T2N

Silniki Honda CTDi / i-DTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.0 TD montowany w modelu Accord, Civic oraz Rover 200, Rover 600  . Konstrukcja Angielska zadebiutowała w 1995 roku, całkowicie wykonana przez brytyjskich inżynierów. Generuje moc 105 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 210NM przy 2000obr/min. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego współpracuje z turbosprężarką. Jednostka napędowa o przeciętnej dynamice, ale za to plusem jest bardzo przyzwoite spalanie około 6 litrów na 100KM biorąc pod uwagę że silnik był montowany w samochodach segmentu D to satysfakcjonujący wynik. Silnik ma przeciętną kulturę pracy średnią dynamikę, ale na plus trzeba zaliczyć jej trwałość i nie wielką awaryjność.


Oczywiście jednostka nie jest wolna od usterek, najczęstszą jest awaria pompy wtryskowej oraz świec żarowych. Usterki te są spowodowane nie złej jakości osprzętem lecz wiekiem i dużym przebiegiem.Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części są tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 2.0 SDI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa

Zalety

  • dosyć trwała jednostka
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • awarie pompy wtryskowej
  • usterki świec żarowych

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 20T2N
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 100.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 6 miesięcy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

20%
20%
40%
0%
0%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

26.01.2022 Honda accord aerodec 2.0
(9.0)
Opinia: Mam accorda z1997 roku .przebieg 650tyś. Jeździ pali ostatnio zaczął trochę kopcić na wyższych Obrotach.silnik nie robiony od początku.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Małe spalanie Ok.6l /100km Niska awaryjność
Wady: Padające świece żarowe, nie jest to jednak duży problem.
  • Silnik: Honda accord 2.0 tdi 105km
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 650
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
29.08.2017 Mateusz
(8.0)
Opinia: Stary diesel na zwykłej turbinie po za wyciekami tylko lać i jeździć,mam go 4-ro jeżdżę do pracy na budowę wożę nim materiał i pracuje jak wół.Ja dla mnie jest OK słaba dynamika ale jak się rozchula to idzie jak burza.Tanie koszty utrzymania jak coś pierdyknie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Accord/105KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998r/280tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam