Volvo

Silnik Volvo 1.6 D 8V 114KM-115KM D4162T

156792
Silnik Volvo 1.6 D 8V 114KM-115KM D4162T

Silniki Volvo D / DI / TD są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 1.6 D 8V D4162T o mocy 114 lub 115KM to konstrukcja koncernu PSA którą spotkamy także w samochodach Citroen, Peugeot oraz Ford. W autach Volvo silnik ten występował pod oznaczeniami D, D2 lub DRIVe. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.



W jednostce zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zmniejszenie poziomu spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki spełnia rygorystyczne normy Euro5 i współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika. Obecny DPF nie sprawia tak dużych problemów ja we wcześniejszej wersji silnika 109KM , filtr można oczyścić elektronicznie.



W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy chwalą sobie go za dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.
 

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • niskie awaryjność
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • Filtr cząstek stałych DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4162T
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6TDCI/115KM oraz 1.6 HDI/112KM !!!  są to te same jednostki .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (8.1)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 3

Najbardziej awaryjna część

11%
15%
6%
27%
27%
15%
Suma głosów: 116

Opinie użytkowników