alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fusion 1.6 TDCi (90KM)

Ford Fusion 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 14933

Ford Fusion 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2002-2012

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]204
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2008 r
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 3.7

Średnie: 4.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDCi6816015,55

03.02.2019C max po lifcieTak

Posiadam od 10 lat Forda C Maxa z tym silnikiem i jestem z niego bardzo zadowolony. Pali średnio miasto i trasy 4,8 l. Przy szybkiej jeździe autostradowej dochodzi do 5,5 l. Zalety to cicha praca, dobra dynamika jak na tą pojemność 240 Niutków robi swoje. Benzyna może tylko pomarzyć o takim momencie. Serwis tani,a poza awarią EGR-a nigdy nie odmówił posłuszeństwa. Szczerze polecam ale o zadbany egzemplarz coraz trudniej.


26.11.2013Leon Tak

Bez żadnych problemów Ford Focus przejechane 197 tyś ,tylko wymiany oleju co 20 tyś Formula Forda 5W30 filtry , tarcze klocki ,amory .To wszystko co mnie kosztowało 6 lat jazdy . Spalanie bardzo niskie średnio 5.3 L to najlepszy wynik jaki udało mi się uzyskać jeżdżąc autem (wersja kombi). Zima lato pali od strzała .bardzo dobry bezawaryjny silnik bez DPF !!!!!!!!!!!!


16.06.2013AdamTak

Silnik 1.6 HDI (TDCI) został stworzony przez francuski koncern PSA(Peugeot, Citroen) przy współpracy inżynierów z Forda. W całości produkowany jest we francuskiej miejscowości Tremery. Udział firmy Ford przy konstruowaniu tego silnika delikatnie mówiąc jest bardzo ograniczony. W większości jest to konstrukcja PSA (Peugeot, Citroen). Jeden z lepszych silników na rynku na pewno godny polecenia.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 2):
(9.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Mirek 26.11.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Jeszcze nie miałem tak oszczędnego auta. Po zakupie zainwestowałem 1 tyś zł, i od 2 lat spokój. Wiadomo podstawowa eksploatacja. Auto ma 260 tyś i troche plastiki już się odzywają ale silnik cudo. Pali od 3,5 do 5,5 l/100.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:Bardzo tani w eksploatacji , jak na takie małe auto pojemny
Wady:Plastiki trochę trzeszczą na kiepskiej drodze, średnio wygodne fotele w dłuższej podróży
Rocznik / Przebieg:fusion/2006/260000
Adam 08.10.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Auto spisuję się bardzo dobrze jest oszczędne i oto chodziło przy zakupie,jazda w 90% miejska i tam się sprawdza idealnie.Rocznik 2005 przebieg 190.000 tys i po za wymianą rozrządu,olejów,tarcz,paska alternatora nic nie było robione,żadnych usterek czy awarii.Spalanie auta bardzo niskie średnio5.5 L i to przy dynamicznej jeździe a tak to zdecydowanie po niżej,trasa to juz przysłowiowa kropelka 3.8L.Auto idealne do miasta ze świateł niezły start,wysokie zawieszenie bez problemowe na krawężniki,widocznośc bardzo dobra.Jak do tej pory to najlepsze auto jakim jeździłem w mieści w porównaniu do Corsy,Golfa.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:bardzo dobry samochód to jazdy po mieście,wysoki zwis brak strachu o uderzenie w krawężniki,bezawaryjny i bardzo oszczędny.
Wady:nie znalazłem
Rocznik / Przebieg:Fusion 2005r 190.tys