Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5765

Rover

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0D Boxer o mocy 147/150KM wszedł do produkcji w 2008 roku i miał zastosowanie tylko w samochodach marki Subaru/Legacy,Outback,Imprezy oraz Forestera.Jest to pierwsza konstrukcja diesla w układzie Boxer,wyposażona w układ wtryskowy Common Raill z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Denso o ciśnieniu 1800 bar w nowszych wersjach 2000 bar.Trzeba wyszczególnić że przez lata silnik przeszedł szereg modyfikacji i występował w różnych odmianach.Wersje były oznaczane jak Euro4 2008-2010 r/ Euro5 2010-2016 r oraz Euro6 od 2016 r po za latami różniły się z osprzętem oraz normami spalin.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik wyposażono seryjnym filtrem cząstek stałych DPF w pierwszych latach produkcji był to filtr mokry dopiero potem zastosowano rozwiązanie z dotryskiem paliwa do cylindrów.Ze względu na zapotrzebowanie rynku był to pierwszy silnik wysokoprężny firmy Subaru co było dużym wyzwaniem dla konstruktorów.Niestety nowoczesna konstrukcja nie była do końca dopracowana co skutkowało poważnymi i kosztownymi awariami.Do najczęstszych trzeba zaliczyć problem z kołem dwumasowym które nie było dostatecznie dopasowane do osiągów i mocy jednostki,co powodowało jego uszkodzenie nawet przy przebiegach 30 tys/km.Inżynierowie próbowali wyeliminować tą przypadłość zmieniając oprogramowanie silnika.Kolejne usterki dotyczyły zaworu EGR oraz filtra cząstek stałych zwłaszcza podczas użytkowania pojazdu w cyklu miejskim.Jednak najpoważniejszą usterką która zdarzała się w tym silniku był wadliwy układ tłokowo-korbowy a w rzeczywistości nadmierny luz osiowy.Konsekwencją tej przypadłości było obracanie się panewek lub pęknięcia wału co w konsekwencji doprowadzało do uszkodzenia silnika.Po stronie plusów trzeba zaliczyć bardzo trwałe turbosprężarki która w zależności od wersji silnika były stosowane od kilku firm IHI, Mitsubishi lub Honeywell.Również układ wtryskowy należy do trwałych jedynie co jakiś czas wtryskiwacze wymagają czyszczenia,warte uwagi jest to że w razie awarii wtryskiwaczy ich wymiana wiąże się z wyciągnięciem silnika.Ten problem został rozwiązany dopiero w ostatniej wersji w której juz nie jest konieczne wyciąganie silnika podczas wymiany.Dużym atutem jest zastosowanie układu rozrządu opartego na łańcuchu co pozwala na obniżenie kosztów wymiany jak to ma miejsce podczas rozrządu paskowego.Trzeba nadmienić że jednostki po 2010 roku są zdecydowanie trwalsze nie wszystko udało się wyeliminować jednak najbardziej uciążliwych awarie uległy poprawie.Dopiero ostatnia odmiana Euro6 która weszła do produkcji od 2016 roku jest uznawana za bardzo udaną i bezawaryjną.Podsumowując jednostkę Subaru można śmiało powiedzieć że parametry osiągi oraz kultura pracy jest na najwyższym poziomie.Niestety awaryjność pierwszych jej odmiana była bardzo duża a koszty napraw wysokie.Zdecydowanie  polecenia są odmiany po 2010r  lub najnowsze z oznaczeniem Euro6.

Zalety:
Wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awaryjne koło dwumasowe
problem z układem korbowym/panewki
problematyczny filtr cząstek stałych DPF
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje oraz odmiany silnika 2.0D Boxer 150KM

1. 2008-2010-Euro 4 układ wtryskowy CR 2 generacji Denso ciśnienie 1800 bar/Dwa łańcuchy rozrządu/ Aluminiowy kolektor dolotowy/Turbosprężarka IHI

2. 2010-2016 Euro 5 układ wtryskowy CR 3 generacji Denso ciśnienie 1800 bar/Dwa łańcuchy rozrządu/Plastikowy kolektor dolotowy/ Turbosprężarka Mitsubishi

3. od 2016 Euro 6  układ wtryskowy CR 4 generacji Denso ciśnienie 2000 bar/ Dwa łańcuchy rozrządu plus trzeci napędzający pompę paliwa /Plastikowy kolektor dolotowy/ Turbosprężarka Honeywell.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 4):
(8.5)
Trwałość
 7.75/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Outback IV 05.04.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik o wysokiej kulturze pracy.Posiadam Outbacka z listopada 2010 r i przebieg 185 000 km i nigdy nie miałem z nim żadnego problemu.Serwis drogi.Przy tym silniku wymiana oleju co 15 000 km i co dwa pełne tankowania sprawdzać poziom oleju

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Ekonomia,dynamika ,napęd 4x4

Wady:Drogi serwis

Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie:
legacy 31.01.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Auto zupełnie bezproblemowe. Przebieg 199K . Silnik pracuje jak marzenie. Brak problemow z dwumasa, zaworem egr, filtrem DPF. Negatywne opinie pisza ci ktorzy nigdy tego auta nie posiadali.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:spalanie, dynamika, bezawaryjnosc, naped na 4 kola.

Wady:brak

Odmiana silnika: 150KMRocznik: 2014Przebieg: 199000 km Śr. spalanie: 5.5
Legacy 10.01.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Witam posiadam Subaru Legacy z silnikiem diesla od paru dobrych lat i nie powiem złego słowa obecine przebieg to 240tyś zero problemów jak to mówią jak się dba tak się ma proste. Każdemu czytającemu i zastanawiającemu się nad zakupem z czystym sumieniem polecam Subaru z tym silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Napęd na 4koła jest rewelacyjny bez problemu na letnich oponach można ruszać pod górkę na oblodzonej jezdni. Dynamika jazda tym autem to sama przyjemność.

Wady:ja nie stwierdziłem trzeba dbać i auto będzie służyło bezawaryjnie bez względu jakiej marki bedzie.

Odmiana silnika: 150kmRocznik: 2009Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 6.8
Forester sh 21.09.2019
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: Koszty serwisowania, oraz ceny części zamiennych z kosmosu

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 147Rocznik / Przebieg: 2009/270 tyś Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.