alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Grand Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)

Renault Grand Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)Wyświetleń: 15708

Renault Grand Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12,5
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30 Niskopyłowy
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 tyś

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 5.8

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi1603809.36.6
1.5 dCi10624012,65,1
1.9 dCi13030010,95,5

12.09.2018StanislawTak

SUPER CENA/JAKOSC/SPALANIE


27.07.2019scenic 3Nie

rocznik 2013 kupiony z przebiegiem 54000km , po pół roku notoryczne problemy z zasilaniem , wymiana wtrysków ,egr od miesiąca auto wędruje od mechanika do mechanika (serwis też) każdy twierdzi że komputer nie pokazuje błędów wymienia części na chybił trafił, ja płacę a auto dalej terkoce ma obniżoną moc. Jutro prowadzę je do następnego fachowca, poprzedni rozłożył ręce,


13.04.2014Krzysztof Tak

"Laguna III 2010r 1,5 dci przebieg 192 tyś km. Żadnych problemów z silnikiem . spalanie od 4,7 ltr do 5,5 ltr zimą Mieszkam na wsi i trudno mi pisać o spalaniu w mieście. Polecam. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 6):
(5.79)
Trwałość silnika
 6.33/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 4.67/10
Koszty utrzymania
 5.17/10

Głosy według opinii:

33

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Scenic 20.09.2020
Średnia:
(2.25)
Nie
Opinia: Scenic jako auto OK, ale nie z 15dci, zero dynamiki, wysokie koszty serwisu, głośna praca, przy większym obciążeniu i jeździe autostradowej spali 8-9 litrów ropy, jazda po mieście szybko zapycha się FAP
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Auto OK, silnik nie.
Wady:za słaby silnik, drogi osprzęt do silnika, wtryski, FAP
Rocznik / Przebieg:2014
scenik 3 1500 diesel 17.04.2020
Średnia:
(0.25)
Nie
Opinia: Auto bardzowygodne i pakowne, ale silnik kiepski przebieg 163 tysiace i silnik nadaje sie do remontu, nie polecam tego silnika, doregie części
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:Fajne duże i komfortowe auto,ale nieztym silnikiem jest za słaby i nie trwały
Wady:trwałość silnika, głośny i słaby, niepolecam
Rocznik / Przebieg:2015 15dci 163t
Korczak Janusz 01.07.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Spalanie w lecie w zimie więcej. Oczywiście krótkie dystanse czeste odpalanie. Trasa to minimum co udało mi sie zejść predkości 60 max100
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
Piotr 31.10.2016
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: Autko fajne i wygodne. Ale ogromna wada jest jego spalanie w mieście. Proszę nie wierzyć tym co piszą 6 litrów 7 po mieście,nie ma takiej opcji,może 8 - 8.5 tak ale mniej to nie wiem chyba ,że z górki,albo miasto to dla kogoś przejechanie 20km przez wieś bez zatrzymywania się.Prześciganie się ,że mój pali 8 mój 6 jest bez sensu wprowadza tylko w bład innych.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.3l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:Bardzo wygodne autko
Wady:Po mieście pali jak dwu litrowa benzyna
Rocznik / Przebieg:TechRun 2010 1.5 106Km
Tomek 27.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: zero problemów z tym autem,ludzie nie słuchajcie głupot że renówki sie psują !!! Do dziś przelatane 165tys i wymiana tylko tarcz i klocków,silnik spisuje się świetnie ,turbo nie przepuszcza ,wtryski OK.Niskie spalanie,dobra dynamika,super wypas.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:świetny samochód rodzinny ,bardzo duzo miejsca,dobra widocznośc ,wyposarzenie ,nisie spalanie,zero problemów z silnikiem ,trwałe zawieszenie, niskie koszty utrzymania
Wady:nie znalazłem !!!
Rocznik / Przebieg:2010r 165tys
darek 24.04.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: najlepsze auto dla rodziny
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:nie jest niemiecki
Wady:drogi w zakupie (nowy)
Rocznik / Przebieg:scenic III 1.5 dci 110kM-2010-42000km