alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)Wyświetleń: 34627

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna203
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7,2
Spalanie - trasa [l/100km]4,6
Spalanie - średnie [l/100km]5,6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.6

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
1.6 TDCi9021512,94,5

11.05.2018DariuszNie

Moje doświadczenia z użytkowaniem Forda Mondeo MK3 nie są najlepsze. Miałem 2.0 TdCi 136 KM rocznik 2006, kupiony w salonie, byłem pierwszym użytkownikiem. Przeglądy i serwisy robione z książką. Wszystko fajnie, ale jest to samochod, który musi jeździć długi dystans. Do jazdy miejskiej to auto się absolutnie nie nadaje. Problemem est turbina o zmiennej geometrii łopatek, praktycznie non stop zapychajaca się sądzą. Zaznaczam, że tankowałem tylko na markowych stacjach, więc ryzyko kiepskiej ropy lanej w stodole nie wystepowało, ale przy 100 000 tys. przebiegu padła pompa, już zaczęło się lekko uślizgiwać sprzęgło i inne duperele. Konkluzja jest taka, że jest to fajne autko, z tym silnikiem bardzo dynamiczne, ale do robienia długich dystansów, ale nie do kręcenia na skrzyzowaniach pomiędzy hipermarketami. Na szczęście nie było problemów z DPF bo w tym modelu go nie było


13.11.2018Bartek Tak

Super ślinik , użytkuję 5 lat - jedyna awaria to wyciek paliwa z powrotu wtrysków przy przebiegu 190tyś - koszt naprawy to 150pln części z salonu peugota fort za identyczne cg chciał prawie 400pln, sprzęgło padło przy 240 ale 2 masa była jeszcze ok - ale machanik wymienił profilaktycznie komplet, kolega ma s-max z przebiegiem 760 tyś bez remontu! Ważne aby nie lać syfu typu ford formułą tylko nisko popiołowy np liqui moly, silnik ten jest często mylony ze jednostką o takiej samej pojemności ale samodzielnej produkcji forda gdzie jednostka zaczyna się sypać przy 100 - 150tyś - pompa wysokiego ciśnienie - ten silnik opisuje niżej Dariusz - dlatego sprawdzić przy zakupie kod silnika czy na pewno DW10 - rewaluacyjna dynamika i niskie spalanie , 150-170 na autobanie z 4 rowerami na haku - spalanie 7,8!


10.05.2015teoTak

Focus mk2 , silnik 2,0 tdci 136KM posiadam pojazd od 2007 roku od nowości zrobilem nim 463 000 km jedyny problem który wystapil to wymiana dwumasy po 300tys. oczywiscie poleciały jakies łozyska w kole, wtryski nie ruszone oryginalne amortyzatory. auto jezdzone w trasach. Sredni roczny przebieg 60 tys.Polecam ten silnik nastepny także bedzie ford


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 51
Średnia (głosów 11):
(7.86)
Trwałość silnika
 8.27/10
Niezawodność auta
 8.09/10
Spalanie ON
 8.09/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

110

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 101

Opinie użytkowników

focus kombi mk-2 po lift 01.01.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jeżdżę tym autem już osiem lat najeździłem już prawie 400 tys, po za tym ze producent kłamie ze auto wyciąga tylko 203 km/h bo mi brakło zegara, mankamentem jest sprzęgło 200 tys, musiałem je wymienić nie dlatego ze się zaczęło ślizgać tylko dlatego ze wysprzeglik zaczął przepuszczać i wyciekał płyn."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy dynamika trwałość jednostki napędowej auto nie wymaga z byt duzo napraw np. zawieszenie zarówno przód jak i tył mam oryginalny zawyjatkiem łączników stabilizatora bo to nie przeżyło
Wady:jak go kupiłem to wszystkie części oryginalne drogie na dzień dzisiejszy są już dostępne zamienniki w niskich cenach
2008 400tyś.
Radek 09.11.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny silnik, mimo większej wagi wersji CC. Niskie zużycie ON."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Dynamika, spalanie, kultura pracy.
Wady:Wymaga mocnego akumulatora, na słabym nawet kręci, ale nie odpali.
Focus MK2 CC
Karol 20.02.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Samochod warty polecenia ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Mk2 2008
Jurek 17.02.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Kupiłem auto sprowadzone z Francji z przebiegiem 84 tys. a sprzedałem z przeb. 220 tys.Oprócz pompy sprzęgła i usterki DPFu (wycięcie) wszystko OK. Silnik jest dynamiczny i średnio palił 6.5 litra. Była to wersja Titanium. Bardzo dobre właściwości jezdne. Trochę żałuję,że go sprzedałem, serwis Forda we Wrocławiu raczej zawodzi."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Bogate wyposażenie, dynamiczny i trwały silnik, świetne właściwości jezdne.Trwała perłowa, powłoka lakiernicza.
Wady:Plasikowa pompa sprzęgła, DPF
Focus /2008/ 220000
Adam 17.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dobre i wytrzymałe auto. Polecam. Teraz szukam MK3 z tym samym silnikiem."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:
Wady:
FF2008FL 170000
<<<123>>>