alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)Wyświetleń: 43680

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna203
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7,2
Spalanie - trasa [l/100km]4,6
Spalanie - średnie [l/100km]5,6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.6

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
1.6 TDCi9021512,94,5

10.02.2014Wszołek Tak

Mondeo IV 2.0TDCI 140KM -silnik najlepszy w swojej klasie ,mam go od 4 lat zrobiłem 65 tyś bez najmniejsze awarii . Przy zakupie przebieg 154 tyś obecnie 217 tyś ,wymieniłem tradycyjnie rozrząd i to wszystko .Silnik bardzo dynamiczny ,skrzynia zwykła 6-biegow dobre przełożenia ,bieg 3-4 bardzo elastyczny ,dobrze ciągnie .Spalanie średnio 6.5L na trasie można spokojnie zejść po niżej 5L .Auto w wersji kombi bardzo wygodne .


20.12.2015slawek-kaliTak

143PS w mondeo 2008. Przejechane 235tys. Leje i jade. Dwumas wymieniony w 2013, po prostu na poczatku produkcji zakladali wadliwe kola. Od wymiany zrobione 100tys i spokoj.


22.12.2014JJTak

Silnik niezawodny i bardzo ekonomiczny. Kupiłem samochód z przebiegiem 140tys. i do chwili obecnej przejechałem kolejne 140 tys.. Do tej pory nie było poważnych awarii poza zaworem EGR. Koło dwumasowe do dzisiaj bez problemowe.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 55
Średnia (głosów 12):
(7.85)
Trwałość silnika
 8.42/10
Niezawodność auta
 7.92/10
Spalanie ON
 8.25/10
Koszty utrzymania
 6.83/10

Głosy według opinii:

120

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 104

Opinie użytkowników

mk2 hatchback 18.11.2019
Średnia:
(7.75)
Tak
Opinia: kupiłem rok temu, na początku bardzo awaryjny ale po wymianie wszystkiego (czujnik turbiny, akumulator, sprzęgło, klin na wale ) wszystko w porzadku, auto bardzo dynamiczne. Przy mojej w miare ekonomicznej jeździe auto tez pali w miare mało:)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2005/300000
focus kombi mk-2 po lift 01.01.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
Opinia: Jeżdżę tym autem już osiem lat najeździłem już prawie 400 tys, po za tym ze producent kłamie ze auto wyciąga tylko 203 km/h bo mi brakło zegara, mankamentem jest sprzęgło 200 tys, musiałem je wymienić nie dlatego ze się zaczęło ślizgać tylko dlatego ze wysprzeglik zaczął przepuszczać i wyciekał płyn.
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy dynamika trwałość jednostki napędowej auto nie wymaga z byt duzo napraw np. zawieszenie zarówno przód jak i tył mam oryginalny zawyjatkiem łączników stabilizatora bo to nie przeżyło
Wady:jak go kupiłem to wszystkie części oryginalne drogie na dzień dzisiejszy są już dostępne zamienniki w niskich cenach
Rocznik / Przebieg:2008 400tyś.
Radek 09.11.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Bardzo dynamiczny silnik, mimo większej wagi wersji CC. Niskie zużycie ON.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Dynamika, spalanie, kultura pracy.
Wady:Wymaga mocnego akumulatora, na słabym nawet kręci, ale nie odpali.
Rocznik / Przebieg:Focus MK2 CC
Karol 20.02.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Samochod warty polecenia ;)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:Mk2 2008
Jurek 17.02.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Kupiłem auto sprowadzone z Francji z przebiegiem 84 tys. a sprzedałem z przeb. 220 tys.Oprócz pompy sprzęgła i usterki DPFu (wycięcie) wszystko OK. Silnik jest dynamiczny i średnio palił 6.5 litra. Była to wersja Titanium. Bardzo dobre właściwości jezdne. Trochę żałuję,że go sprzedałem, serwis Forda we Wrocławiu raczej zawodzi.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Bogate wyposażenie, dynamiczny i trwały silnik, świetne właściwości jezdne.Trwała perłowa, powłoka lakiernicza.
Wady:Plasikowa pompa sprzęgła, DPF
Rocznik / Przebieg:Focus /2008/ 220000
Adam 17.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Dobre i wytrzymałe auto. Polecam. Teraz szukam MK3 z tym samym silnikiem.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:FF2008FL 170000
andrzej 31.05.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Kupiłem auto w 2012 z niemiec po 4 latach lizingu z firmy sam bylem po niego w Niemczech kupiony u tureckiego handlarza nie spotkałem helmutka co sprzedaje i jeszcze płacze przy tym. Miał ok 140tys wymieniam olej co ok . 10 - 12 tys właśnie mnie czeka 3 wymiana czyli ma teraz 162 tys i naprawdę nie mogę się do niczego przyczepić oprócz korozji drobnej, jedyna awaria to klima która została usunięta za 200pln włącznie z sprawdzeniem szczelności i dobicia paru gramów gazu a i jedna piasta tylnego koła troszku "zegotala "więc wymieniłem dwie i spokój. Odpukać na razie jest dobrze ,nie sprawdzam spalania więc wpisałem średnie a auto więcej jeździ po mieście, ale pamiętam w tamtym roku na trasie Węgry -Polska to było coś koło 5,5 a 6 z kawalkiem
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:bardzo dynamiczny silnik mała awaryjność
Wady:korozja,
Rocznik / Przebieg:2008 2,0tdci
Paweł 04.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Od 2 lat jestem użytkownikiem FF MK2 2.0TDCI/ 136KM 2005r. przebieg aktualny 240890km.Zrobiłem już 23000km...i jedziemy dalej:)...
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:zawieszenie super,podgrz.przednia szyba rewelka,
Wady:....nie podłubie przy nim za wiele
Rocznik / Przebieg:Ford Focus II /2005/240890km
Łukasz 02.06.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Jeżdżę Ford Focus Duratorq 2.0 TDCI 136KM, mam 214.000 km przebiegu i na razie lata jak laleczka. Rozrząd przy 205.000 wymieniłem. Ma kopa, lubi trasy. Trochę plastikowy jasiu wewnątrz jest. Czasami coś skrzypnie, ale to nie wpływa na to, żebym kiedykolwiek wybrał inne auto. Żadnego VW, Opla, Toyoty nie chcę. Ford jest naprawdę dobrym autem (tfu tfu, żeby mi sie nie zaczął psuć, bo miałem focusa I to po 14 latach mi zaczął dawać w kość, ale tam miałem benzyne i instalacje gaz. - nie polecam do Forda, brał olej, tłoki się powycierały itp.).
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dobrze się zbiera, na 5. i 6. biegu dalej przyspiesza jak szalony, nie trzeba zwracać uwagi na oszczędną jazdę bo i tak jak cisnę to srednie spalanie nigdy nie przekracza 6.2 l (mowie tu o autostradach i jezdzie ok.190-215 km/h, na razie nic sie nie psuje
Wady:moj szwagier ma vw tourana i mowi na mojego forda PLASTIKOWY JASIU - kokpit-wykonczenia plastikowe lekko skrzypiące, poza tym brak wad
Rocznik / Przebieg:focus 136km duratorq/2010/214.000/
Wojciech 27.02.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Aktualnie użytkuję Focusa GHIA z silnikiem 2.0 136 KM w nadwoziu kombi z 2009r, poprzednio użytkowałem taką samą wersję z silnikiem 1.6 109 KM także z 2009r. Wcześniej inne marki i modele klasy średniej i kompakty od niemieckich po japońskie - kilkanaście sztuk, ale żaden nie prowadził się tak precyzyjnie. Silnik 2.0 spala ok. 0,7 l/100 km więcej niż 1,6 109 KM, ale różnica w mocy i przyspieszeniu jest ogromna. Polecam silnik 2.0 136 KM, naprawdę warto!!!
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:układ kierowniczy, zawieszenie, silnik, wyposarzenie, wykończenie, trwałość
Wady:zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Rocznik / Przebieg:Focus MK2 FL GHIA/2009/177700
<<<12>>>