Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 R6 TD 177KM OM606

28949
Silnik Mercedes 3.0 R6 TD 177KM OM606

Silniki Mercedes-Benz D / TD są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 R6 TD o mocy 177KM produkowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy E,  S oraz G w latach 1993-2001. Jest to odmiana wersji OM606/136KM w której podwyższono moc do 177KM oraz dodano turbosprężarkę. Jednostka zastąpiła wysłużony model OM603, w której zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. W odróżnieniu słabszej  wersji 136KM  silnik charakteryzuje się niezłą dynamiką i lepszą kulturą pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • głośniejsza pracy na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM606.96
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

63%
5%
5%
11%
0%
16%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

06.07.2021 W210
(9.3)
Opinia: Najlepszy silnik diesla ze stajni Mercedesa. W oryginalne 177 koni i wieczna praca. Bajecznie tani w utrzymaniu. Po modyfikacjach które kosztują niewiele można i 800 koni z niego wyciągnąć i ponad 1000Nmm. Silniki zawsze przerywają karoserie a później używane jako zamienne z oryginalami w patrolach
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwałość i prostota konstrukcji. Odporność na paliwa. Podatny na modyfikacje.
Wady: Głosna praca i spalanie paliwa.
  • Silnik: Om606.962
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 430000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam