alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Superb II FL 2.0 TDI CR 140KM (CFFB/CLJA)

Skoda Superb II FL 2.0 TDI CR 140KM (CFFB/CLJA)Wyświetleń: 87

Skoda Superb II FL 2.0 TDI CR 140KM (CFFB/CLJA)

Okres produkcji: 2013-2015

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna211
Przyspieszenie (0-100km/h)10
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8-4.3 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 4.9

Średnie: 7.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI10525012.24.5
2.0 TDI1703508.64.6

16.03.2015KarolekTak

Przebieg 80 tys. Rocznik 2009. Na razie spokojnie. Bierze olej co 5 tys. muszę dolać ćwiartkę. Spalanie miasto 8/9. Trasa można i 5 ale na autostradzie przy 170 pali fantastyczne 8 l. Sprinterem na światłach nie jest ale ta elastyczność , wyjazd na wakacje to jego żywioł


30.11.2017JackNie

Silnik loteria niby poprawiony wzgledem PD ale bez wad nie jest mimo zmian i wprowadzenia CR. Pompa oleju w wersjach CR do 10.2009 dalej jest ta sama nieszczesna z sławnym wycierajacym sie imbusem. po tej dacie wprowadzono wiekszy , usterka została poproawiona chodz przy wiekszych przebiegach powyzej 350tys i poproawiony imbus potrafi sie wytrzec, Dwa to problemy wersji CR z pompą wysokiego cisnienia która sie łuszczy przez co opiłki uszkadzaja pompe i wtryski.... lepiej sprawdzic stan pompy i zawartosc opiłków i ew ja wymienic koszt nowej 1500zl, oraz stosowac preparaty do smarowanie wtryskow lub stosowac olej 2T do paliwa.


18.03.2016EdekNie

"mam ten silnik w audi a3 i apsolutnie go nie polecam od kiedy go mam nic tylko stoi u mechanika naj więkrzą jego wadą jest napinacz rozrzadu śruba pęka rozrząd spada i i rozwala wszystko w głowicy a na dodatek wałek rozrządu się zaciera turbina siada dwumas to samo totalna kicha"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Adam 08.11.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Jeżdżę osobiście w Warszawie Skodzianą na taxi. Uważam że rewelka elastyczny silnik , moja jest niezawodna kupiłem gdy miała 150000 zrobiła 100000 przez 16 miesięcy. Miałem jedną niemałą przygodę że skrzynią. Docisk sprzęgła zurzył się i uszkodził obudowę sprzęgła skrzyni biegów. Obudowa zrobiona jest z aluminium magnezium o czym wie mało ludzi. Jeśli przytrafi się taka sytuacja to tylko fachowiec jest w stanie to zrobić. Jeśli partacz to gwarantuje że skrzynia będzie miała wyciek i będziesz ją zajmował 3 razy. Ale nie ma bólu regenerowane skrzynie są po 3,500 dostępne . Zalewasz ją nowiutkim olejem i cieszysz się nadal swoją skodą superb :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.3l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:Miejsca dla pasażerów mega dużo. Bagażnik ogromny. Kokpit elegancko zaprojektowany w VW elastyczny silnik. 140 koni zupełnie wystarcza dla 5 osób.
Wady:Podobno bywa że właśnie w tych modelach są problemy ze skrzynią tak jak napisałem w opinii. Natomiast nie musi się tak stać.
Superb 2/2012/250000