alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford S-Max Mk1 2.0 TDCi (140KM)

Ford S-Max Mk1 2.0 TDCi (140KM)Wyświetleń: 34191

Ford S-Max Mk1 2.0 TDCi (140KM)

Okres produkcji: 2006-2010

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna196
Przyspieszenie (0-100km/h)10,2
Spalanie - miasto [l/100km]8,1
Spalanie - trasa [l/100km]6.3
Spalanie - średnie [l/100km]7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.7

Trasa: 5.8

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi11530012,26.7
2.2 TDCi1754009.26.6
1.8 TDCi12532011,46.7

07.04.2016JarekTak

9 gwiazdek na 10 mozliwych mozna smialo dac s-maxowi. Mam 2.0tdci 163KM i 186tys nalotu.Fakt nie trzyma norm podanych przez producenta ws.spalania.U mnie jest 7,8l na miescie przy normalnej jezdzie(bez ślimaczenia).Dwumasa zyje,turbo pompuje,dpf dopala.Prawda jest taka,ze trzeba tez troche dbac.Lac dobry olej,czasami przedmuchac na trasie i dolewac odpowiednie srodki do paliwa.Ergonomia i komfort na wysokim poziomie.Polecam


29.03.2016KamilTak

Silnik ekonomiczny, z bardzo dobrą dynamiką. Kupiłem Forda S-MAX2006r, 2.O TDCI 140KM. Przy 205.000km wymieniłem sprzęgło-dwumase. Pracuje jak nowy. Jedyne co się przytrafiło to przy wymianie sprzęgła mechanik wymienił simering na zamiennik- po krótki czasie zaczął lekko wyciekać olej- szybka diagnoza i okazało sie, że zamiennik słabej jakosci(Elring) - w związku z tym został kupiony w ASO Forda simering fordowski - teraz wszystko idealnie, zero problemów i wycieków. Z EGR póki co żadnych problemów, DPF-u w moim egzemplarzu na szczęście nie mam. Poza tym żadnych problemów z silnikiem i autem, POLECAM


13.11.2018Bartek Tak

Super ślinik , użytkuję 5 lat - jedyna awaria to wyciek paliwa z powrotu wtrysków przy przebiegu 190tyś - koszt naprawy to 150pln części z salonu peugota fort za identyczne cg chciał prawie 400pln, sprzęgło padło przy 240 ale 2 masa była jeszcze ok - ale machanik wymienił profilaktycznie komplet, kolega ma s-max z przebiegiem 760 tyś bez remontu! Ważne aby nie lać syfu typu ford formułą tylko nisko popiołowy np liqui moly, silnik ten jest często mylony ze jednostką o takiej samej pojemności ale samodzielnej produkcji forda gdzie jednostka zaczyna się sypać przy 100 - 150tyś - pompa wysokiego ciśnienie - ten silnik opisuje niżej Dariusz - dlatego sprawdzić przy zakupie kod silnika czy na pewno DW10 - rewaluacyjna dynamika i niskie spalanie , 150-170 na autobanie z 4 rowerami na haku - spalanie 7,8!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 6):
(7.25)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

60

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

mk3 26.02.2020
Średnia:
(0.00)
Tak
Opinia: Super diesel jak na rok i klasę auta.
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Elastyczność silnika w pełnym zakresie obrotów. Cisza i kultura pracy jak w benzynie. Wygodny i pakowny, duża pojemnośc zbiornika ON, wentylacja foteli super latem !!!
Wady:Korozja jak to w fordzie , powierzchowna w wielu mało widocznych miejscach
Rocznik / Przebieg:2009
Miras 01.11.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: S-maxem jeżdżę już 11 rok kupiłem 7.07. 2006r. Silnik 2.0 TDCi. Jedenaście lat bez problemu i szczerze polecam osobom z umiejętnością spokojnej jazdy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:S-max 2006, 2.0 TDCi
Seba 26.07.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Jeździłem już wszystkim, fiestą escortem, focusem, rav4, corolla, verso, pandą, puntem i długo by wyliczać, ale ten jest wyjątkowy. Kupiłem smaxa z automatyczną skrzynią biegów i bardzo chwalę sobie - koszty części mogły by być tańsze i ciut mniej by mógł palić ale jeździ się świetnie i to rekompensuje inne wady. Auto jest szybkie - po tuningu mam 180KM i trzyma drogi znakomicie - prędkość 200kmh to nic dla takiej fury. S-max jest bardzo pakowny bagażnik jest duży i daje dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Silnik jest bardzo niezawodny - ten sam występuje w Volvo i Citroenie (konstrukcja PSA) i praktycznie bezobsługowy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:Duży, przestronny, wygodny w prowadzeniu, dynamiczny silnik z duża rezerwą mocy (dobry do tuningu - można wyciągnąć 180KM bez problemu)
Wady:Szybko zużywający się akumulator, wariujący parktronic
Rocznik / Przebieg:2009/190000
Kamil 29.03.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Kupiłem Forda S-MAX 2006r, 2.O TDCI 140KM.Silnik ekonomiczny, z bardzo dobrą dynamiką. Przy 205.000km wymieniłem sprzęgło-dwumase. Pracuje jak nowy, skrzynia chodzi idealne, 6 biegów robi swoje, poza tym są fajnie spasowane. Jedyne co się przytrafiło to przy wymianie sprzęgła mechanik wymienił simering na zamiennik- po krótki czasie zaczął lekko wyciekać olej- szybka diagnoza i okazało sie, że zamiennik słabej jakosci(Elring) - w związku z tym został kupiony w ASO Forda simering fordowski - teraz wszystko idealnie, zero problemów i wycieków. Z EGR póki co żadnych problemów, DPF-u w moim egzemplarzu na szczęście nie mam. Poza tym żadnych problemów z silnikiem jak i z autem. Bardzo dużo miejsca z przodu, z tyłu, dużo praktycznych schowków, fotele wygodne - nawet te w ostatnim rzędzie (wersja 7 miejscowa) jak dla dzieciaków albo mniejszych kobiet idealne. Gdy są złożone- bagażnik ogromny, można przewieźć wiele rzeczy czy bagażów. Bardzo solidne, wygodne, praktyczne i rodzinne auto, a poza tym wygląda ciekawie- trochę bardziej sportowo niż pozostałe vany. Zawieszenie idealnie dostrojone jak na polskie drogi, jeździ mi się jak dotąd najlepiej (wcześniej Opel Astra III kombi i Toyota Verso). POLECAM zwłaszcza dla rodziny.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8-7.4l/100km

Spalanie - trasa:5.9-6.3l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:silnik, zawieszenie, ilość miejsca
Wady:na razie jedyne kłopoty z kluczykiem i czujnikiem kluczyka(drobnostka)
Rocznik / Przebieg:Ford S-MAX
Paweł 02.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: S-Max 2008 rok od nowości u mnie ,przejechane 160 tys km totalnie be problemów .Auto jest bez DPF-u 90% porusza się po mieście dwa razy w roku jazda za granice .Nigdy nie miałem żadnych problemów z silnikiem oraz podzespołami ,przy 80 tys wymiana tarcze hamulcowe przód komplet ,przy 100 tys wymiana amortyzatorów regularnie co 20 tys wymiana olejów filtrów w Aso .To wszystko jakie miałem koszty przez 5 lat użytkowania .Silnik rewelacja bardzo dynamiczny jest to konstrukcja PSA , skrzynia 6-tka na trasie super ,spalanie miasto 7-8 l trasa pełny ekwipunek z bagażnikiem w zimie na narty 5.5-6.5l w zależności od trasy .Komfort podróży na najwyższym poziomie ,bezpieczeństwo również 7 poduszek (7-dma na kolana ) .miejsca ogromna ilość .Życzę każdemu użytkownikowi takiego auta które przez 5 lat nie sprawia kompletnie żadnych problemów
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:komfort, przestrzeń, wyposażenie, silnik, spalanie, brak awarii
Wady:cena zakupu, ceny przeglądów ASO
Rocznik / Przebieg:Ford S-MAX 2008r 160 tyś km
Radek 08.10.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Witam ,jeżdżę S-max-em już rok ,zrobiłem około 30 tyś połowa trasa/miasto.jestem pozytywnie zaskoczony ,szukałem vana i wpadł mi w oko właśnie S-MAX który nie jest klasycznym Vanem ale właśnie spełnia jego wszystkie funkcje .A ponadto ma sylwetkę usportowiną ,po prostu to jest to .Co najważniejsze auto spisuję się rewelacyjnie ,komfort podróżowania bardzo wysoki ,dużo miejsca ,super wnętrze .Silnik to dla mnie była zagadka ,dziś mogę powiedzieć że to najlepsza rzecz w tym aucie ,świetna dynamika ,skrzynia 6-tka idealna na trasy ,bardzo cichy ,bardzo niskie spalanie jak na tak duży samochód .Polecam dla osób z zacięciem ...
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:świetny wygląd, super komfort jazdy, świetny silnik
Wady:problem z parkowaniem w mieście, zła widocznośc do tyłu
Rocznik / Przebieg:Ford S-MAX 2008 r 147 tyś /km