alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)Wyświetleń: 66005

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów-
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.4

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi10028012.55.8
1.8 TDCi12532010.36.5
2.0 TDCi13032010,96.6

22.12.2014JJTak

Silnik niezawodny i bardzo ekonomiczny. Kupiłem samochód z przebiegiem 140tys. i do chwili obecnej przejechałem kolejne 140 tys.. Do tej pory nie było poważnych awarii poza zaworem EGR. Koło dwumasowe do dzisiaj bez problemowe.


20.12.2015slawek-kaliTak

143PS w mondeo 2008. Przejechane 235tys. Leje i jade. Dwumas wymieniony w 2013, po prostu na poczatku produkcji zakladali wadliwe kola. Od wymiany zrobione 100tys i spokoj.


03.01.2018JacekTak

Mam okazję poruszać się już 4 fordem z silnikiem 2.0 tdci poprzednie wersje 140KM w Cmax, i dwóch mondeo MK4 obecnie mam MK5 z silnikiem 150KM, wszyskie auta służbowe dwa z nich odkupiłem z przebiegiem ok 200 tyś km, odpukać jak na razie w jednym mondeo 2012r mam awarię polegającą na wycieku oleju z pompy CR, wyciek jest śladowy więc na razie tego nie robię :) razem przejechałem na tym silniku z 600 tyś km polecam. Ten silnik wyleczył mnie z uwielbienia dla TDI :) Dobra dynamika spalanie od 6ll bujanie do 110 km/h -9.0 l przy dynamicznej jeździe. generalnie polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 97
Średnia (głosów 14):
(9.57)
Trwałość silnika
 9.86/10
Niezawodność auta
 9.79/10
Spalanie ON
 9.29/10
Koszty utrzymania
 9.36/10

Głosy według opinii:

140

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 228

Opinie użytkowników

Mondeo 18.07.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: 280 tys :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2011
rut 18.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: 270tys przejechane głownie autostradami,chip na 175KM 400Nm, fabryczny dwumas, turbina, zero problemow z dpf i egr do tej pory, Super auto i jednostka napędowa
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:MKIV 2007r 270tys km
Sebastian 24.10.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Rewelacja
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Same
Wady:
Rocznik / Przebieg:mondeo mk4/2007
Rafał 23.08.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Nie dopatrzyłem sie żadnych znaczących wad czy niedogodnień.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:spalanie, dynamika, komfort, przestrzen, wyposażenie
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:
Piotr 25.01.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Stosunek jakości do ceny jest rewelacyjny.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość, niezawodność
Wady:mógłby być lepiej wykończony
Rocznik / Przebieg:Mondeo/2010
Czesław 20.06.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto godne polecenia.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania.
Wady:
Rocznik / Przebieg:Mondeo 2010
19.10.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: bardzo dobre auto,jezdze na taksowce w Londynie
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
rafal 27.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: naprawdę ford poszedł bardzo do przodu.myślałem o audi a6 ale dobrze ze postawiłem na mondeo mk4 po lifcie.gorąco polecam .mam wersje titanium x kupioną w niemczech .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:super układ jezdny silnik w super porządku.takiego auta szukałem rewelacja
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:mondeo/2011/170000
JACEK 07.07.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: dobry stosunek jakości do ceny !!!
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:przestronny,oszczędny,dynamiczny,dobrze wyposażony
Wady:na razie brak :)
Rocznik / Przebieg:MK4 KOMBI 2.0TDCI 140KM (2009/ 190000)
blejk 07.11.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: swietny motor dynamiczny i bezawaryjny
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:oszczedny slinik komfort w prowadzeniu
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:mondeo mk4/2008/22000
<<<12>>>