alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane II  1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)

Renault Megane II 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)Wyświetleń: 25495

Renault Megane II  1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)

Okres produkcji: 2002-2006

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna196
Przyspieszenie (0-100km/h)10,5
Spalanie - miasto [l/100km]6.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.8L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 5.2

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi8620012.74.5
1.5 dCi10120012.84.5
1.9 dCi9023012.95.4

23.09.2014MonikaNie

Meganka II 2003r.1,9DCI Jeśli miałeś awarie turbosprężarki, tu ją znajdziesz http://olx.pl/oferta/turbina-renault-megane-ii-scenik-laguna-ii-1-9-dci-CID5-ID77w2t.html#8e952ffaad


27.10.2018popoNie

nie polecam tego silnika ponieważ lubi pic olej


23.01.2014SLAWOTak

MAM LAGUNE Z TYM SILNIKIEM I DBAM O SILNIK . OLEJE , FILTRY ITD. NIE NARZEKAM NIC SIE NIE DZIEJE . PRZEJECHALEM NIA 160 TYS I NIGDY MNIE NIEZAWIODLA .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 5):
(6.2)
Trwałość silnika
 6.2/10
Niezawodność auta
 6.2/10
Spalanie ON
 7.6/10
Koszty utrzymania
 4.8/10

Głosy według opinii:

23

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 58

Opinie użytkowników

Megane II 20.01.2019
Średnia:
(3.25)
Nie
Opinia: Bardzo wygodne i zwinne auto, specyficzny wygląd - z plusów to wszystko. Przy oryginalnym przebiegu 153 tys zaczęła się męczarnia. Najpierw turbo padło ( Ok, da radę zrozumieć ), zaraz po tym dwumasa, wtryski, odma zapchana No i poskutkowało to generalnym remontem silnika. Nie wspominam o nagminnymi problemach z elektronika. Kupiłem za 18 tys, włożyłem 12 tys a po pol roku sprzedałem za 7 tys. Stanowczo NIE POLECAM
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Komfort podróżowania dla 2 osob, bardzo zwrotny, apetyt na paliwo w normie. O dziwno bardzo dobre przyspieszenie
Wady:Przy 150 tys najlepiej myśleć o sprzedaży, bo koszta napraw mogą zrujnować człowieka...
Rocznik / Przebieg:2005 / 153 tys
Sikor 27.12.2014
Średnia:
(7.00)
Nie
Opinia: Przy 250 000 obrócona panewka... olej wymieniałem co 28-29 tys. km (wg zaleceń producenta) - i to był błąd. Naprawa poza ASO kosztowała 4,2 tys. zł. Przejechałem megi 90 000 km i innych, niż ww. awarii silnika nie doświadczyłem... ale już szykuję się na turbo :-)
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:kultura pracy
Wady:nietrwały silnik
Rocznik / Przebieg:megane II kombi/ 2004 / 270 000
Grzegorz 27.09.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Co do spalania, to mam ciężką nogę, ale nie przekraczam 3,5 tyś. obrotów. W mieście w korkach to połknie 10, ale jak kiedyś jechałem pustą drogą 200 km, to wyszło mi 4,9 l/100 km.I to był jedyny raz. Uczciwie miasto 10 km i 30 km taka trasa to 6,5 litra. Trzeba wymieniać olej co 10 tyś i to na dobry olej. Panewki są bez zamków i lubią się przekręcić. Turbina gó... lubi zrobić bałagan i remont silnika (u mnie to wyszło jakieś 6 tyś zł )trzeba uważać. Powiedzmy mój błąd nie zwróciłem uwagi na objawy. Brał olej i czasami tracił moc. Ale żeby nie tylko o negatywach. Czteroosobowa rodzina pięknie się mieści na wyjazd na wakacje. Auto wygodne fajnie się prowadzi. Problem z nim nie jest w tym, że jest awaryjne, tylko w tym, że sprzedawcy ( rynek wtórny ) nie informują o faktycznym przebiegu i jakie części są wsadzone. Ja zainwestowałem w remont i teraz wiem na czym stoję.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Fajne się zbiera. Można jeździć oszczędnie. Wygodne. Niezłe wyposażenie.
Wady:Delikatny silnik. Spalanie w mieście.
Rocznik / Przebieg:combi/2005/230tyś
Irek 29.04.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
Opinia: Jeżdżę tym autkiem 6 lat i powiem krótko, spisuje mi się wyśmienicie. Auto jak każde inne, potrzebuje przeglądów, wymian, itp. Trzeba o nie dbać, wtedy nie zawodzi. Do tej pory przechodziłem wymianę pompy po brudnym paliwie i drobne naprawy elektryczne: zabrudzony stycznik klapy, czujnik temp. Ogólnie jak każde inne auto z większymi lub mniejszymi zaletami i wadami. Polecam
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:auto bardzo wygodne, niewielkie spalanie, niewielkie koszty utzymania, bardzo dobrze wyposażony, bardzo elastyczny silnik, na nasze drogi to prawdziwa rakieta do wyprzedzania, sześć biegów!
Wady:zła opinia na rynku.
Rocznik / Przebieg:Coupe/2005/240tys
Mały 12.11.2012
Średnia:
(5.50)
Nie
Opinia: Małe auto z mocnym silnikiem ,jak na ten samochód to uważam że zdecydowanie za mocny 120KM !!!A co za tym idzie dużo wyższe spalanie od Megane 1.5 dci .W mieście prawie 7 litrów .Zresztą silnik bardzo awaryjny ,trzeba uważać na turbinę i przy dużych przebiegach częste awarie .Obrócone panewki ,wtryski i turbiny .Nie bardzo polecam .Na pewno lepszą alternatywą 1.5 dci .Zresztą uważam że to auto do miasta dla kobiet i tyle .
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:ładny desing, dobre wyposażenie, bardzo wygodny
Wady:duża awryjność
Rocznik / Przebieg:Megane Hatchback 2005 r 149.000tyś