alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Galaxy Mk3 FL 2.0 TDCi (140KM)

Ford Galaxy Mk3 FL 2.0 TDCi (140KM)Wyświetleń: 5055

Ford Galaxy Mk3 FL 2.0 TDCi (140KM)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]6.3
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.7 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrząduco 200.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.2

Trasa: 6.1

Średnie: 7.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi1633409.95.9
2.2 TDCi2004308.87.1
1.8 TDCi11527013.45.4

24.09.2017KaliTak

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popularna jednostka.Przed kupnem auta jeździłem różnymi i pytałem specjalistów za czym wybrałem ten.Przebieg 90tys auto posiada DPF ale jak by mi nie powiedzieli w serwisie to bym nie wiedział,poprostu nie sprawia żadnych problemów.Bardzo dobry i godny polecenia motor."


14.01.2020Mondeo/mk4Tak

Motor super. Bylo kilka przygod z wymianą dpf i teraz 465tys. wymiana wtrysków, bo jeden odstaje. Poza tym super silnik. Tania obsluga, autko caly czas nie stygnie. Brat mial a6 3.0tdi, 2.0tdi na cr, teraz vw cc z 2.0 tdi i zawsze cos się dzialo. A ford g wart smiga bez awarii.


10.11.2018Paweł Tak

Silki bajka jak na nowoczesne rozwiązania. Olej wymiana co 15 tyś. Zamontowany w Galaxy, kupione z nalotem 160k obecnie 400k i pojawił sie pierwszy poważny probem, opiłki w filtrze paliwa. Pompa wymieniona, uklad paliwowy wyczyszczony wraz ze zbiorkiem, o dziwo wtryski nadal te same nie uległy uszkodzeniu. Turbina od początku w tym samochodzie nigdy nawet nie czyszczona. DPF po prostu zatkał się od ilości już wypalonej sadzy, Został wyczyszczony na specjalej maszynie i ponownie zamontowany, Oczywiście dwu masa wymieniona przy 230k to nie jest niestety wieczny element. Spalanie śrenio ok 8l jazda normalna bez dziadkowania czy piłowania od świateł do świateł. a nie wspomniałem samochd po chipie przy 170 k km na 400Nm, skrzynia manual. Samochod super i silnik też na duży +, jak to mówią jak dbasz tak masz i u mnie się to sprawdza,. Dolewam raz na 15-20 tyś na bak paliwa tak 100tkę oleki 2T LM1052 by wtryski miały trochę smarowania. Polecam niezdecydowanym, ważne by był uczciwy przebieg bo wtedy wiadomo co trzeba zrobić i nie ma zgadywania.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 3):
(8.83)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Artur 02.11.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Super
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.7l/100km

Spalanie - średnie:7.7l/100km

Zalety:Komfort
Wady:Trudno dostępne amortyzatory IVDC
Rocznik / Przebieg:Galaxy mk3 2008/330000
Piotr 05.03.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Fajne rodzinne auto na długie podróże. Praktycznie bezawaryjne. Dużo schowków. Dobrze "trzyma" się drogi.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Dynamiczny, fajnie pracujący silnik, nie trzeba często wymieniać paska rozrządu.
Wady:Lekka odczuwalna przy nagłym pszyspieszaniu lekka "turbodziura", usunięty przeciek paliwa na powrocie dwóch wtryskiwaczy, ale czy to wady - oceńcie sami.
Rocznik / Przebieg:Galaxy/2009.12/243000
Micho 12.12.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Klasyka w jednej dłoni czyli Van pełna gębą!!! To juz mój drugi Van Forda wcześniej galaxy 1.9 a teraz ten nie chcę porównywac bo ten to poprostu bajka. Auto w pełnym słowa znaczeniu ideał ,spełnia wszelkie jego wlasciwości.Silnik sprawdzony od PSA bezawaryjny w dodatku po 2010roku poprawiony,dynamika i spalanie na dobrym poziomie.Auto super sie prowadzi zawieszenie dobrze zestrojone jak to we fordzie ,miejsca pod dostatkiem dobra widocznośc i komfort.Polecam na dalekie wyprawy dla duzej rodziny .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.9l/100km

Zalety:to auto to same zalety,silnik,komfort,spalanie,dynamika,pakwnośc,duzo miejsca wygoda itd
Wady:nie znalazłem
Rocznik / Przebieg:2012r 142tys