alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i20 I 1.4 CRDi 90KM (D4FC)

Hyundai i20 I 1.4 CRDi 90KM (D4FC)Wyświetleń: 8013

Hyundai i20 I 1.4 CRDi 90KM (D4FC)

Okres produkcji: 2009-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1396
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]220
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna171
Przyspieszenie (0-100km/h)13,5
Spalanie - miasto [l/100km]5.5
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 3.9

Średnie: 4.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CRDi11626010.74.6

04.12.2013Marcel Tak

Nie do końca jestem zadowolony auto mam już 3 lata przejechane 87 tys km .Spalanie w mieście dramat 8.5 L auto wcale nie jest takie duże i było kupowane z myślą o jeździe miejskiej .Na trasie też nie ma szału przy prędkości ponad 130 km niestety nie uzyskamy 5l na co każdy liczył spalanie wzrasta do ponad 6 l ze względu na to że samochód jest wysoki .Co do walorów jezdnych silnik dobrze się zbiera moc wystarczająca dość dynamiczny brak awarii ,żadnych wycieków .Ogólnie jestem zadowolony tylko to spalanie


02.03.2015AndrzejTak

Kia Ceed 2012, przejechane 120000 km, przyśpieszenie może być (jak na 90 KM), przy tym przebiegu już "terkocze" na zimnym (wcześniej tego nie było), no i spalanie tak jak napisał Marcel niestety jak dla mnie niemiłe zaskoczenie. Pomijając autostrady to rewelacji nie ma. Podobne zużycie miałem z 2 litrowego silnika Diesla. Mimo wszystko mogę go polecić. Brak "dwumasy", i łańcuch rozrządu to największe plusy. Niestety "ścigacz" to nie jest, ale tak czy tak do codziennej jazdy jest OK.


18.01.2014PiotrTak

Auto użytkuję w mieście do tego celu był kupowany ,jestem pod dużym wrażeniem.Silnik świetnie się spisuje ,spalanie bardzo niskie ,jest bardzo elastyczny .Obecny przebieg 89 tyś ,tylko wymiany olejów i przeglądy .Polecam dobry silnik niezawodny .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Damian 03.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Bardo fajny samochód mam go już ponad 4 lata jako drugi na wyprawy do pracy i zakupy,sprawuje się bardzo dobrze.Silnik super-oszczędny pali w mieście 6l a na trasie nawet poniżej 4L bezawaryjny nic się nie zepsuło a uto już ma 8 lat i przebieg 173tys/km.Plusem jest łańcuch rozrządu a nie pasek więc koszty wymiany odpadają i strach że się zerwie też.W mieście silnik pracuje bardzo dobrze na trasie też nie jest źle tylko po wyżej 120km/h jest głośniejszy.Auto bardzo zwrotne zrywne super się sprawuje w mieście jest wręcz idealne.Jak ktoś szuka bezawaryjnego samochodu i taniego w utrzymaniu to idealny wybór.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:co najważniejsze samochód jest bezawaryjny i tani w utrzymaniu,mało pali,jest idealny do miasta zwrotny wszędzie się mieści .
Wady:nie ma
Rocznik / Przebieg:i20 2010r 173.000 km