alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Corolla E12 FL 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)

Toyota Corolla E12 FL 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)Wyświetleń: 21410

Toyota Corolla E12 FL 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)

Okres produkcji: 2004-2007

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1364
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)13.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuToyota 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.4

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D-4D11628010.65.6

22.04.2014krzysztof zielona góraTak

"witam posiadam corolke dizel 1,4 D - 4D - od stycznia 2005 r - plus nie ma koła dwumasowego wtryski bosch wmiare tanie ,zamiast paska zastosowano łancuch - wymiana oleju filtra i sie smiga - malkoltenci marudza ze malo dynamiczny silnik jak dla mnie ok sa motorki wieksze wiec mozna sobie zakupic "


11.02.2015SylwekTak

"wersja 90KM/190Nm bez DPF super silnik do spokojnej ekonomicznej jazdy"


14.05.2016ZbyszekTak

"po 8 latach nic z nim nie robiłem"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 5):
(9.7)
Trwałość silnika
 9.8/10
Niezawodność auta
 9.6/10
Spalanie ON
 9.4/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

Corolla E12 27.09.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Przejechałem Corollą na tym silniku 180000 km. Do chwili obecnej w aucie wymieniane były: alternator (dojechałem do mechanika na akumulatorze), zbiornik paliwa (oryginalny metalowy przerdzewiał), łożysko w przednim kole (2 razy), linki hamulca ręcznego (przerdzewiały pancerz). Dwukrotnie czyszczony był zawór EGR. Maglownica daje o sobie znać na dołkach ale luzu na kierownicy nie ma. Wg mojego mechanika nie opłaca się wymieniać (nowe tylko ASO) ani regenerować. 2 lata temu dostałem wezwanie do ASO na bezpłatną akcję serwisową wymiany poduszki pasażera. Nigdy nie miałem potrzeby wzywać lawety. Przy samym silniku nic nie było robione poza wymianami filtrów i oleju. Oryginalne zawieszenie, sprzęgło, skrzynia. Koszty napraw poza ASO są niskie. Przy komplecie osób brakuje trochę mocy ale przy jednej - dwóch osobach jest akceptowalnie. Szwagier identyczną Corollą z tym samym silnikiem przejachał już ponad 500 000 km.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Niskie koszty eksploatacji, łatwo dostępne części. Trwałe zawieszenie.
Wady:Zbyt miękkie tylne zawieszenie - przy większym obciążeniu tył mocno siada.
Rocznik / Przebieg:2005/250000
toyota corolla 13.02.2020
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Toyota Corolla 1,4 d4d 2005 rok przebieg 410 000 od początku w zasadzie w moich rękach. Nie do zajechania samochód.Żadnych poważnych usterek. Klocki , tarcze, oleje. Łożyska alternatora raz, aku trzeci od nowości. Łożyska koła przedniego raz. Do tego oszczędny.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Wszystko jest zaletą. Cały samochód.
Wady:
Rocznik / Przebieg:2005/ 410 000
Kuba 01.06.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: silnik nie do zabicia podczas normalniej eksploatacji mam juz przejechane 330tys km i nadal wsiadam i odpalam ze spokojem
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:bardzo trwaly oszczedny silnik bez ekologicznych dodatkow z czystym sercem polecam w miescie dynamika ok w trasie juz slabiej ale to ma tylko 90km
Wady:
Rocznik / Przebieg:corolla 2005
Sylwek 08.09.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Super silnik do spokojnej jazdy. Przy braku DPFa niemal doskonały :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Nieskie spalanie przy przepisowej jeździe. Kultura pracy. Brak DPF'a w modelach z przed 2007.
Wady:za słaby do dynamicznej jazdy lub do ciągnięcia przyczepy
Rocznik / Przebieg:Corolla IX kombi/2006/240000
MAREK 16.04.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Toyka 1.4D 90KM 2005r 220tys juz przejechane i nic nie robione filtry,olej i jazda!(a filtr paliwa kosztuje 20zl i wymienia sie 5min!!!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5-7l/100km

Spalanie - trasa:3.8-6l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:nie psuje sie malo pali mam combi to i w miare pojemne
Wady:biedna deska rozdzielcza szalu nie robi ale funkcjonalna
Rocznik / Przebieg:corolla 1.4d wersja POLARIS