Volvo

Volvo S80 I 2.5 R5 TDI 140KM (D5 252T)

14756
Kategoria: Volvo S80

Dane techniczne

Volvo S80 I 2.5 R5 TDI 140KM (D5 252T)
Pojemność [cm3] 2461
Moc [KM] 140
Moment obrotowy [Nm] 290
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 205
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 11

Lata produkcji: 1998-2006

Nadwozie: sedan

Segment: E (klasa wyższa)

Spalanie

Miasto 8.8L

Średnie 6.5L

Trasa 5.0L

Zalecane przez serwis

Typ oleju 5W40-10W40
Ilość oleju 5.5
Wymiana oleju co 10.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po. 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria stała
Wtryski Pompowtryski Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
2.4 D5 130KM 7.1 2 0 6.5 l/100km
2.4 D5 163KM 9.1 5 0 7.1 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.6)
Trwałość silnika 9.5/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 7.8L

Średnie 6.5L

Trasa 5.1L

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
22%
0%
0%
0%
0%
0%
78%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

09.05.2017 Darek S80/1999/500000+
Średnia ocena: (8.8)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.8L

Średnie 6.4L

Trasa 5.1L

Opinia: Oceniam sam silnik. Minusy: - kultura pracy bardzo kiepska, głośny, duże wibracje, - turbodziura, swoje osiągi dopiero przy około 2.5 tyś obrotów, - droga wymiana rozrządu: dwa paski, 2 napinacze, 2 rolki, pompa wody to robocizna + części przynajmniej 1000 zł (napęd pompy wtryskowej co 60kkm, napęd rozrządu
Zalety: czytaj opis
Wady: czytaj opis
Polecam
07.05.2013 Piotr S80/1998/560tyś
Średnia ocena: (8.5)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.8L

Średnie 6.5L

Trasa 5.1L

Opinia: Silnik mimo starej konstrukcji bardzo żwawy i oszczędny jak na tak spore i ciężkie auto. Ceny części nie są drogie w (porównaniu z autami grupy VAG). Jednak montowanie tanich zamienników może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
22%
0%
0%
0%
0%
0%
78%
Suma głosów: 9