alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)Wyświetleń: 22940

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna173
Przyspieszenie (0-100km/h)13.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi11026011.24.8

29.10.2013BogusławaTak

Tak jak poniżej zgadzam się w 100 procentach,dodam jeszcze, że dobrze jest co 60 tyś dla pewności wymienić przewód olejowy, oraz zmieniać olej nieco częściej niż zaleca producent, te oraz czynności opisane przez Roberta dadzą nam pewność bezproblemowego użytkowania silnika 1.6.


05.05.2013Tak

Ja mam C4 1.6 HDi 110KM FAP. Silnik rewelacja jeżeli chodzi o spalanie, przyspieszenie naprawdę przyzwoite w zupełności wystarczające do codziennej jazdy, troszkę za słaby na niemieckie autostrady lub po prostu potrzebna by była 6-biegowa skrzynia do niego. Co do awaryjności, mam go od 27.000km przy 75.000 uszczelniałem wtryskiwacz (koszt uszczelek w serwisie 36,00PLN), zaprzyjaźniony mechanik za uszczelnienie wziął 50,00PLN. Z filtrem FAP nic się nie dzieje, ale ja większość jeżdżę po trasie, nawet jak stracę 0,5-1h w korku to za chwilę auto jest już na trasie, więc problemów nie mam żadnych. Co do koła dwumasowego też nie mam żadnych problemów chociaż jeżdżę dynamicznie, turbosprężarka też ok, trzeba tylko pamiętać, żeby odczekać chwilę po skończonej jeździe przed zgaszeniem auta. Elektronika, czujniki i cały osprzęt silnika też jak na razie bez jakiejkolwiek awarii. Auto ma teraz niecałe 80.000km


01.02.2020Peugeot PartnerNie

Kupiłem z przebiegiem 249000, rocznik 2013. Mechanik, który "sprawował pieczę" po ASO nad tym samochodem powinien mieć obcięte ręce, żeby więcej nie otworzył maski. Skopał w silniku wszystko co się dało. Zmienił jakiś parametr w dotryskiwaniu płynu do paliwa, że wyskakuje na komputerze, że dawka jest za wysoka. Wypalanie FAP włącza się co 40-60 km. Filtr został zregenerowany w znanej firmie w Krakowie. Dopalanie włącza się dalej. Może i by dobrze silnik pracował, jakby nie pseudo-mechanik. Po za tym leją wtryski, wszystkie poszły do regeneracji. Koszty jakie poniosłem za pół roku użytkowania to prawie 4000zł. Ogólnie zraziłem się do tego motoru.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Piotr 02.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: super auto
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.60l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2009, 132000km
Mariusz 02.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Fajny samochód za małą cenę , godny polecenia
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2009, 98000km
Sławek 03.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Cichy, znakomita elastyczność, niskie zużycie paliwa
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak szóstego biegu
Rocznik / Przebieg:C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2010, 32000km