alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 2.0 TDCi (140KM)

Ford Focus Mk3 2.0 TDCi (140KM)Wyświetleń: 23976

Ford Focus Mk3 2.0 TDCi (140KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.7 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduco 200.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.5

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10527011.83.7
1.6 TDCi11527010,95,4
1.6 TDCi9523012.65,1

14.01.2020Mondeo/mk4Tak

Motor super. Bylo kilka przygod z wymianą dpf i teraz 465tys. wymiana wtrysków, bo jeden odstaje. Poza tym super silnik. Tania obsluga, autko caly czas nie stygnie. Brat mial a6 3.0tdi, 2.0tdi na cr, teraz vw cc z 2.0 tdi i zawsze cos się dzialo. A ford g wart smiga bez awarii.


22.12.2019s-max 2013rNie

Może miałem pecha, ale rozmawiając z rzeczoznawcą i "pompiarzami"... Im dalej w las tym więcej drzew... Zasada działania pompy paliwa wysokiego ciśnienia DELPHI właściwie się nie zmieniła. Sekcja niskiego i wysokiego ciśnienia na jednym wałku. Sekcja niskiego ciśnienia opiłkuje jak w starych TDCI Forda. Wystarczyło 110tyś km i właściwie cały układ zasilania oraz turbo i DPF do sprawdzenia. Już dochodzą słuchy o lejących wtryskach i opiłkach w nowszych silnikach 2,0TDCI. Niestety ja tego silnika nie polecam. Jest dynamiczny, oszczędny jeśli chodzi o paliwo, ale jeśli chodzi o kieszeń Właściciela to jest fajnie do puki jest gwarancja. Potem out!


10.11.2019Mondeo mk4Tak

Moim zdaniem najlepszy silnik diesla w tym momencie na rynku jak chodzi o bezawaryjność przy odpowiedniej eksploatacji


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 38
Średnia (głosów 3):
(9.42)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

Przemek 29.11.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Zużycie paliwa może być wyższe (nawet powyżej 8l) bo auto naprawdę chce jechać a ja mu nie odmawiam ;) jak żona jeździ to spalanie nawet w mieście (Szczecin) jest na poziomie 6,7l. Najwięcej w trasie ok. 1000km wyszło mi ok.9l przy prędkościach 160-200 km/h. Jeśli chodzi o awarie to ich nie ma (była jedna ale o tym w opisie wad),
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Moc. Oszczędność. Wygoda Przez 180000 km były robione praktycznie tylko okresowe przeglądy a wymieniane oleje, hamulce, opony, pióra wycieraczek, zawieszenie wciąż oryginalne.
Wady:Przy 160000 km wymiana zaworu par paliwa w DPF. Koszt w ASO razem z przeglądem okresowym motorcraft wyniósł 2200zł. Był to jak dotąd jedyny nieprzewidziany wydatek.
Rocznik / Przebieg:Focus/2014/180000
Karol 16.11.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Przebieg to dopiero 70 tyś, więc o niezawodności nie ma co pisać. Polecam silnik 2.0 Tdci, gdyż bez problemu na ustawienia fabrycznych da się podkręcic moc do 163 KM i wtedy jazda sprawia przyjemnosć. Jazda poza miastem wpisałem 5,4 gdyż wiekszość jeżdzę trasami krajowymi, jednak na autostradzie przy prędkości 130-150 spalanie na pozimie 6,4. Średnie spalanie od około 5 tyś km. (miasto, trasa, autostrady) pokazuje 5,7 co pokrywa się z realnym zuzyciem.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Jakość wykończenia w wrwsji titanium, układ jezdny
Wady:Głośny powyżej 130km/h, nie zawsze płynnie wchodzi 1 bieg
Rocznik / Przebieg:focusIII/2012/70000
Adam 16.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Świetna dynamika ,super układ jezdny ,dopracowane wnętrze auto w wersji Titanium .Moc auta naprawdę duża wciska w fotel ,auto trzyma się drogi jak rajdówka .a przy tym pali niewiele .Jestem pod wrażeniem tego auta,powiem tak nawet auta z wyższej półki mogą się schować do Foki III.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:ładna sylwetka, bardzo mocny i dynamiczny silnik, świetne wyposażenie, niskie spalanie
Wady:cena auta cena serwisu przegląd prawie 1000 zł z dodatkami !!!!
Rocznik / Przebieg:Focus Kombi 2012 rok przebieg 63 tyś