alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford S-Max Mk1 FL 2.0 TDCi (140KM)

Ford S-Max Mk1 FL 2.0 TDCi (140KM)Wyświetleń: 6556

Ford S-Max Mk1 FL 2.0 TDCi (140KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna196
Przyspieszenie (0-100km/h)10,2
Spalanie - miasto [l/100km]8,1
Spalanie - trasa [l/100km]6.3
Spalanie - średnie [l/100km]7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.7 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduco 200.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 6.3

Średnie: 7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi1633409.55.9
2.2 TDCi2004209.46.6
1.6 TDCi115270135.2

13.02.2015OTak

"C-Max 2011r 155tys polecam,silnik godny polecenia,dobra dynamika nawet bardzo dobra przy niskim spalaniu na poziomie 5-6 L dodam że przy jeździe dynamicznej.Awaryjność totalnie zerowa."


17.07.2014jarekTak

"kupiłem mondeo nowe 2,0tdci , psa 140 km na pocz 2013r. póki co przejechałem 60 tys km , brak awarii , auto pali bardzo mało na trasie przeciętnie w polskich korkach i ograniczeniach prędkości 5,5 l na autostradzie przy jeżdzie b. szybko 6,4 l/100km , POLECAM TEN SAMOCHÓD I TEN SILNIK !!!"


08.11.2013WiesiekTak

"Super silnik posiadam go w Mondeo 2011 rok 140KM automat ,totalnie bezawaryjny ,super dynamika ,spalanie na dobrym poziomie.Auto od nowości u mnie przebieg 140 tyś.Co do spalania na autostradzie można zejść do poziomu 6 L ale przy bardzo spokojnej jeździe miasto to 9 L biorąc pod uwagę że to automat uważam że to dobry wynik .Nigdy nic nie robiłem przy aucie po za regularnymi wymianami oleju i filtrów . Słyszałem że to bardzo dobra jednostka diesla podobno taki sam silnik ma Peugeot .Ja osobiście nie widzę żadnych wad oraz nie miałem żadnych usterek .Z ręką na sercu mogę polecić Mondeo z tym silnikiem "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(8.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

MEFF 18.10.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Zawirusowałem auto od razu na 170KM skrzynia biegów durashift, nie wiem co to psujące się auto. Ford łyka kilometry i zawsze daje radę. Bardzo wygodnie się prowadzi a na autostradzie to trzeba uważać bo nie czuć prędkości. Silnik PSA to doskonała konstrukcja i wytrzyma duże przebiegi bez większych nakładów. Ze spalaniem mogłoby być lepiej bo nie zszedłem poniżej 7.4L w trybie mieszanym ale tak już mają automaty że spalają ciut więcej.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:Super wygodny, przestronny, komfortowy, praktycznie bezobsługowy, części dostępne bez problemów (silnik ten sam co w citroen c5 2.0 hdi)
Wady:Spalanie ciut wyższe w automacie ale za to nie ma dwumasy
Rocznik / Przebieg:2009
Grześ 18.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Auto bezawaryjne pod każdym wzgledem,silnik od PSA wkładany do większości aut to duża zaleta bo części pod dostatkiem.Auto w wersji Titanum przywiezione z Belgi super wyposażenie,skóra,dach,czujniki,szyba grzana itd,Auto wygodne bardzo dobre na dłuższe wyjazdy,spalanie w trasie od 5 do 7L ale to już zależy od stylu jazdy ale nie więcej,miasto też różnie 7-10L .Moc jak najbardziej wystarczająca dobre przyspieszenie bez najmniejszego problemu z niższych obrotów się zbiera szybko.Przebieg 160 tys i żadnych problemów
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:przedewszystki wyposażenie,bezawaryjność,spalanie,praca silnika,dynamika
Wady:nie znalazłe
Rocznik / Przebieg:S-MAx2011r160tys