Volkswagen

Silnik 3.0 V6 TDI CR 262KM (EA897evo)

4348
Silnik 3.0 V6 TDI CR 262KM (EA897evo)

Silniki Volkswagen 2.7 TDI / 3.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 3.0 TDI V6 o mocy 262KM to kolejna z odmian najnowszej rodziny silników  EA897evo wprowadzonych na rynek w 2014 roku i zasila modele firmy Porsche oraz VW typu SUV.Silnik o mocy 262KM charakteryzuje się świetnymi  osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą dynamiką. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było sprostać tym wymogom w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie Co2. Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jej zadaniem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filter cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Po za ekologią w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań. Trzeba nadmienić że to odmiana silnika jest całkowicie nowa i jej pokrewieństwo ze starszymi jednostkami jest znikome. W silniku wprowadzono całkowicie nową głowicę cylindrów, pierścienie oraz układ tłokowy z obniżonym tarciem oraz nowy układ chłodzenia. Ponadto w silniku ulepszono turbosprężarkę jak również cały układ smarowania wraz z pompą olejową. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę jakości pracy silnika jego parametrów oraz obniżeniu spalania o 13% w zależności od modelu. Jednostka współpracuje z ośmiostopniową przekładnią tiptronic przy napędzi quatro lub wersje z przednim napędem skrzynia 6-biegowa manualna oraz 7-biegowy automat S-tronic. Podsumowując, silnik 3.0TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo wysoce zaawansowanej technologi która przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CVVA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami