Popularne na rynku

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 163KM D5244T

54972
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 163KM D5244T

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T o mocy 163KM z maks. momentem obrotowym 340 Nm przy 1750 obr. min. Ma szerokie zastosowanie w marce Volvo, w modelach S60, V70, S80, XC70, XC90. Jednostka 5-cylindrowa całkowicie opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jest to najbardziej popularny silnik Volvo, który był stosowany od 2001 do 2017 roku z wieloma modyfikacjami. Ta odmiana była stosowana w latach 2001-2005 i jest zaliczana do najmniej awaryjnych.



Nie jest naszpikowana drogim osprzętem jak jej nowsze odmiany, w tej wersji nie znajdziemy np. filtra cząstek stałych DPF przez co spełnia ona jedynie normę spalin Euro3. Silnik posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch, które są tańsze i łatwiejsze w naprawie. Jest jedną z najpopularniejszych odmian – to wersja trwała i mało awaryjna a osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.



Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo, plusem jest ich możliwość regeneracji. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością, oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 21) (8.9)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 20 1

Najbardziej awaryjna część

43%
4%
13%
13%
9%
17%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

09.02.2024 Volvo S 80 I D5
(9.7)
Opinia: Niesamowicie wysoka kultura pracy
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość, bezawaryjność, dostępne części.
  • Silnik: 136 kW D5
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 435500
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
11.07.2019 Anonim
(9.7)
Opinia: 502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik:
  • Rocznik / Przebieg: 2004/502tyś
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
30.01.2018 Borson72
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry niskie spalanie super elastyczny i bezawaryjny silnik. Mam ten motor w Volvo V70 z manualem przez cztery lata żadnej awarii. Polecam ten silnik wszystkim co lubią mocny i elastyczny silnik o dźwieku nie przypominającym diesla... Jedna rada polecam olej 5W/40 i wymiana co 12000.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Volvo V70/163km
  • Rocznik / Przebieg: 2003/270000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
16.01.2018 ElNino
(9.7)
Opinia: "Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze tez sprawdza się żeby dolewać np: LIQIUY MOLY 1052( tak olej do 2T) w proporcji 1/250 do ropy w celu czyszczenia i spamorwania wtrysków
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 163
  • Rocznik / Przebieg: 270000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
06.10.2017 Krzysztof
(8.3)
Opinia: "Kupiłem Volvo V70 III 2008 2.4 163 KM z przebiegiem 340 tys.km. Wystąpił problem z uszczelką pod głowicą przy przebiegu 355 tys.km. Koszt z wymiana rozrządu itp. ok. 5 tys, zł. Przy przebiegu 383 tys.km wymiana dysku przepustnicy ( popularnie zwane klapki kolektora ) -
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: V70
  • Rocznik / Przebieg: 2008 396000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam