Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 64KM (K9K)

6071
Silnik Renault 1.5 dCi 64KM (K9K)

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 64KM wszedł do produkcji w 2007 roku i miał zastosowanie w modelach Renault Twingo oraz Thalia . Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi. Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnym i tańszego w ewentualnych naprawach. Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami. Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.



Plusem jest brak filtra cząstek stałych, silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek. Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika. Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu. Jednostka zasila samochody klasy niższej gdzie idealnie się sprawdza.Największym atutem jest niski poziom spalania który średnio wskazuje 4l na 100km a na trasie do 3.5L !!! Dodatkowo silnik jest bardzo elastyczny cichy o dobrej kulturze pracy.



Awaryjność jednostki jest na niskim poziomie jest to jednak uzależnione od jej odpowiedniej eksploatacji.Pamiętajmy o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi , od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów. Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania, wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 740
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.120.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami