Nowość

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 286KM EA897evo2

9427
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 286KM EA897evo2

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik 3.0 V6 TDI o mocy 286KM z oznaczeniem EA897evo2 wszedł do produkcji w 2017 roku. Jest to kolejna odmiana sprawdzonej serii z oznaczeniem EA897evo. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było sprostać tym wymogom w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie Co2. Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI.


Jej zadaniem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filter cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%. Po za ekologią w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań. Silnik 3.0TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo wysoce zaawansowanej technologi która przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DCPC/DENA/DHXA/DDVB/DDVC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.5)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

67%
17%
0%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

23.09.2023 Vw touareg cr7
(6.0)
Opinia: Odradzam zakup samochodu. Od roku szlajam się w serwisie i nie mogą usunąć usterki.
  • 1.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Luksus
Wady: Vw touareg 2018r. Mają fabryczną wadę silnika. -wałek rozrządu prawa strona -za niskie ciśnienie oleju -awaryjny rozrząd
  • Silnik: 3.0 286KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
08.07.2023 A8
(10.0)
Opinia: Bardzo oszczędny , w A8 mam średnie spalanie 6.0 a jeżdżę szybko. Na razie bezawaryjny , niecałe 100 tys km zrobione
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy , mało pali , dużo mocy
Wady: Nie ma
  • Silnik: 286 KM , DDVC
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
01.02.2023 x
(5.3)
Opinia: Oleju wchodzi 6,1
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
Zalety: x
Wady: x
  • Silnik: x
  • Rocznik: 2222
  • Przebieg: 2222
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
26.06.2022 Audi A7 5.0 TDI
(8.7)
Opinia: silnik należy do najlepszych w swojej klasie w obecnych czasach
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo elastyczny i ekonomiczny
Wady: brak
  • Silnik: 286/A7
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 36000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam