Volkswagen

Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 80KM BMS/BNV

21499
Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 80KM BMS/BNV

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 TDI 6V PD z rodziny EA188 o mocy 80KM z mom. obr. 195Nm wszedł do produkcji w 2005 roku i był stosowany do 2009 roku. Jest jedną z bardziej popularnych odmian na rynku, która miała szerokie zastosowanie w samochodach Seat, Skoda, VW. To odmiana w całości oparta na poprzedniej wersji 75-konnej, w której wprowadzono szereg modyfikacji oraz droższego osprzęt. Trzeba nadmienić iż ta wersja występowała w dwóch wariantach z różnym osprzętem.


Wersja o oznaczeniu BNV – turbina o stałej geometrii łopatek oraz świece żarowe stalowe i wersja BMS – turbina ze zmienną geometrią łopatek, świece żarowe ceramiczne oraz filtr cząstek stałych DPF. Tak więc przed ewentualnym zakupem auta warto sprawdzić z którą wersją mamy do czynienia. Bezsprzecznie wersja BMS wykazuje się lepszą dynamiką przez zastosowanie turbiny ze zmienną geometrią, jednak posiada droższy osprzęt i seryjnie wyposażona jest w DPF. Niestety to w razie awarii przekłada się na wyższe koszty związane  z zakupem części oraz samej naprawy.


Jednostka 3-cylindrowa powstała na bazie sprawdzonego silnika 1.9 TDI poprzez usunięcie jednego cylindra. Konstruktorzy VW nie przypuszczali że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się dobrej pracy silnika. Okazało się, że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ją trapić różnego typu awarie. Do najczęstszych trzeba zaliczyć  problemy z chłodzeniem oraz wtryskiwaczami. Do bardziej poważniejszych zużycie pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna, lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna).


W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło. Dużym minusem jest głośna praca i wibracje. W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na średnim poziomie, zużycie paliwa wysokie w stosunku do tak małej pojemności a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • Prosta konstrukcja silnika
  • dostępność części zamiennych
  • bezproblemowy serwis-naprawy

Wady

  • niska kultura pracy
  • droższy osprzęt/wersja BMS
  • Filtr cząstek stałych wersja BMS
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BMS, BNV
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w BMS zmienna geometria
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak występuje w odmianie BMS
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma 505.01, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.5)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

0%
7%
14%
7%
43%
29%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

27.11.2022 Ibiza IV
(10.0)
Opinia: Zajebisty silnik, co prawda klekocze ale ja to rozwiazalem dolaniem dwóch strzykawek ceramizera. Moc nawet podnioslem programem na 110 KM. Auto jezdzi u mnie juz dlugo i zero awarii. Olej wymieniam, co 8-10 tys km, czasem do paliwa dolewam STP i wszystko działa jak złoto.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie Niezawodność Dynamika
Wady: Klekocze
  • Silnik: BMS
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
03.06.2022 VW polo 9n3 tour
(3.7)
Opinia: Silnik tragedia, po przejechaniu 280 tys. Km nie trzymał ciśnienia, nadawał się do wywalenia. Między 140 tys. a 280 tys. dwa razy padła turbina choć o nią dbałem, wymiana wtrysków, awaria DPF. Pracuje trochę lepiej niż ursus c360, wibracje są nieodłączną częścią pracy silnika. Jedynie
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Spalanie
Wady: Silnik, turbina, wibracje, słaba kultura pracy, awaryjność
  • Silnik: 1.4 TDi 80km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Odradzam
20.10.2020 Ibiza 6L Lift
(8.3)
Opinia: Witam , jestem posiadaczem IBIZY z końca roku 2006 po lifcie z 80km silnikiem. Osobiście polecam auto jeśli z trafionych rąk się trafi. Spalanie około `5litrow. Ogólnie w tej wersji silnika w miarę dynamiczne. Karoseria w dobrym stanie aczkolwiek potrafi rudą pokazać. Tak naprawdę wymieniac filtry olej
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: niskie spalanie tanie koszty utrzymania w miare zwinne auto brak dwumasy turbina ze stałą geometrią stylistyka auta
Wady: głośniejsza praca silnika względem 1.9 TDI wyposażenie trzeszczące plastiki turbodziura przy zmianie biegów ponizej 2500 tys.
  • Silnik: 1.4 TDI 80KM BNV
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 209000
Polecam
12.04.2016 Adam
(8.0)
Opinia: Trochę głośny ale nie przeszkadza mi to. Chciałbym doświadczonych użytkowników zapytać o technikę jazdy. Przy jakiś obrotach należy zmienić bieg. Jeżdżę jednostajnie 2000-2500 biegi zmieniam powyżej 2500. Proszę o poradę. Naczytałem się naprawdę mnóstwa o obrotach w tym silniku a opinie były czasem tak sprzeczne
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Ibiza/80
  • Rocznik / Przebieg: 2007/150000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam