Silnik 1.7 CDI 16V 75/95KM (OM668) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5297

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDI  o mocach 75KM oraz 95KM występuje w samochodach marki Mercedes - Klasie A oraz Vaneo w latach 2001-2004.Jest kolejną odmianą po starszej wersji 60/90KM w której zmodyfikowano nieznacznie wałek rozrządu oraz turbospreżarkę, przez co uzyskano moc 75KM oraz 95KM.Obecnie dwie wersje zostały wyposażone w intercooler !!! Nie ma żadnych różnic w konstrukcji jednostki nawet moment obrotowy nie został zmieniony  Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. ,częstym problemem który sygnalizują użytkownicy są lejące tryski jednak nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod nimi i problem znika.Jednostka współpracuje z kołem dwumasowym  które w mocniejszych wersjach szybciej się zużywa . Niskie spalanie,dobra kultura pracy oraz niezła dynamika w wersji 90KM to cechy charakterystyczne silnika 1.7 CDI.

Zalety:
niskie spalanie
dobra kultura pracy
zadowalająca dynamika w wersji 90KM

Wady:
lejące wtryski
awarie koła dwumasowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch/możliwość regeneracji !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(5)
Trwałość
 4/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mercedes A-klasa W168 long elegance 08.02.2019
Średnia:
(5.00)
Nie

Opinia: Użytkowałem ten silnik w a-klasie 2003 przez 180 tys. km od prawie nowego. Sam silnik może i nie jest zły, ale osprzęt to tragedia. Kilkukrotnie trzeba było wymieniać zespół napinacza paska osprzętu oraz alternator chłodzony wodą (padały diody prostownika). Raz pękł pasek osprzętu, padło sprzęgło alternatora i parę innych rzeczy. Dostęp do wszystkiego fatalny. Na szczęście wtryski wytrzymały do sprzedaży, bo do ich wyjęcia, trzeba wyrwać silnik. Koło dwumasowe i sprzęgło róznież bez znaków zużycia. Ogólnie silnik dobry ale zabudowa w W169 woła o pomstę do nieba. Ekonomiczny. Zużycie średnie 5-6 l. Na trasie można uzyskać nawet 4-4.5l. Oleju nie bierze. Zawsze lałem 5W40 i wymieniałem co 15 tys km. Słaba kultura pracy, klekoce jak to merc. W aucie głośno. Dynamika z silnikiem 95KM wystarczająca. Trwałość i utrzymanie oceniam nisko, ze względu na awaryjność osprzętu. Gdyby nie to, że robię wszystko sam, to poszedłbym przez ten samochód z torbami. Ostatecznie nie polecam, chyba że żądnym mocnych wrażeń w kanale :)

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1,7cdi OM668Rocznik / Przebieg: 2003 / 205000km Śr. spalanie: 6

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.