Silnik 2.0 Duratorq TDDi 115KM (D6BA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6447

endura

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDDI o mocy 115KM o oznaczeniu (D6BA) zadebiutował w 2000 roku, występował modelu ford Mondeo III. Jednostka występowała jeszcze w odmianie 90KM. Silnik posiadał bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy pompy wtryskowej pompy rozdzielaczowej Bosch VP 30 lub 44.Ta odmiana współpracowała z trubosprężarką o stałej  geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Do najczęstszych grzechów tej jednostki należą awarie koła dwumasowego, pompy wtryskowej. Niestety poważniejsze naprawy pociągną za sobą wysokie koszta. Użytkownicy silnika 2.0TDDI chwalą sobie go za stosunkowo niskie poziomy spalania,przyzwoitą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać nie najlepszą kulturę pracy silnika.

Zalety:
niskie zużycie paliwa
rozrząd oparty na łańcuchu
dostępność części zamiennych
dobra dynamika w wersji 115KM

Wady:
słaba kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie koła dwumasowego
awarie wtryskiwaczy

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przy 250.000km zalecane sprawdzenie stanu Łańcucha rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 6):
(7.78)
Trwałość
 8.83/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 7.17/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lucas 22.11.2017
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: "Ja tam jestem zadowolony z silnika TDDI. Dla mnie jest to silnik niezniszczalny 310 tys km na liczniku bez usterki. Mamy już rok prawie 2018 a silniczek śmiga aż miło. Dynamiki to mu może trochę brakuje. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2.0 TDDi/115kMRocznik / Przebieg: 2002/310000 Śr. spalanie: 5.5
Daniel 05.06.2017
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: "Mam mk3 kombi przez trzy lata przejechalem nim 180 tys w tej chwili ma 440 tys i dalej mu ufam"

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Mk3 115kmRocznik / Przebieg: 2001 440000km Śr. spalanie: 6
Mariusz 27.04.2014
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: "silnik 2.0 TDDI 115 KM w wersji kombi Mondeo jak dla mnie wystarczająca,kupiłem od drugiego właściciela przy przebiegu 220tyś obecnie 254 tyś . Poprzednik miał problemy z układem wtryskowym i podobno koszty naprawy wtrysków i pomby szacowały na 6500zł.Od tej pory nigdy nic się nie działo ani u nie go a ni u mnie .Silnik dynamiczny i mało pali średnio około 6.5L jak na kombi jest OK "

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Mondeo Kombi 2.0 TDDI 115KMRocznik / Przebieg: 2002 r 254 tyś Śr. spalanie: 6.5L
Janek 15.03.2014
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Silnik bardzo trwały ale uwaga na paliwo bo można narobić problemów ,słaby punkt sprzęgło padło przy przebiegu 185 tys wymiana 2500zł .Po za tym wszystko ok spalanie w normie średnio 7 L ,przyspieszenie dobre,równa praca,pali bez problemu zima mrozy .Ja polecam "

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Ford Mondeo 2,0 TDDI 115KM Rocznik / Przebieg: 2001 215 tyś Śr. spalanie: 7 L
Piotr 27.02.2014
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: "Mondeo 2002 rok 217 tyś be żadnych napraw ,po drodze wymiana sprzęgła przy przebiegu 170 tyś koszt 3000zł .Spalanie niskie trasa 5L Miasto 8 L (wersja kombi) .Silnik dość dynamiczny nie rakieta ale spokojnie się zbiera .Mam go 7 lat ,garażowany , nie przeciążany ,regularnie wymieniam olej i filtry ."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Ford Mondeo 2.0 TDDI 115 KMRocznik / Przebieg: 2002 rok 217 tyś Śr. spalanie: trasa 5L Miasto 8 L
<<<12>>>

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.