Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V Duratorq 115KM ZSD-420

17405
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V Duratorq 115KM ZSD-420

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI  o mocy 115KM wszedł do produkcji w 2002 roku i miał zastosowanie w Fordzie Mondeo III.Silnik występował również w odmianach mocy 90KM oraz 130KM. Początkowo jednostka wysokoprężna oznaczona była logotypem TDDI. Posiadała system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą pompy wtryskowej. Konstrukcyjnie silnik jest nieco przekombinowany co bezpośrednio przekłada się na dużą  awaryjność.



Do najczęstszych grzechów należą awarie wspomnianej pompy wtryskowej lub turbosprężarki. Również koło dwumasowe nie wytrzymywało długich przebiegów. Po stronie plusów należy zapisać zadowalające poziomy spalania oraz wysoką kulturę pracy. Była to pierwsza odmiana silnika Forda z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Delphi. .Niestety jednostka 2.0 TDCI nie była dopracowana co skutkowało częstymi awariami  wtryskiwaczy. Winę za to ponosi ścierający się wałek pompy wysokiego ciśnienia. powstające drobne opiłki,  dostają się do wtryskiwaczy powodując poważne uszkodzenia.



Ponadto dochodziło do awarii zaworu recyrkulacji spalin EGR-u oraz turbosprężarkiW 2004 roku w jednostce napędowej wprowadzono kilka istotnych zmian min. poprawiono układ wtryskowy oraz głowicę przez co w dużym stopniu wyeliminowano awarie trapiące silniki z początku produkcji.  . Bezspornie zaletą silnika 2.0 TDCI jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, bardzo niskie poziomy spalania oraz zadowalająca kultura pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy silnika
  • niski poziom spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie układu wtryskowego
  • wtryski
  • pompa wysokiego ciśnienia
  • awarie koła dwumasowgo
  • wysokie koszty naprawy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: ZSD-420
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Rodzaje wtrysków w zależności od normy Euro
2.0TDCI 115KM 130KM/ euro4 wtryski 504
2.0TDCI 115KM/euro3 wtryski 401  130KM/euro3 wtryski 501
Rodzaje turbosprężarki w silniku 2.0TDCI
115KM/euro3  stała geometria
115KM/euro4  zmienna geometria
130KM/euro3  stała geometria
130KM/euro4  zmienna geometria

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (8.2)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 2

Najbardziej awaryjna część

0%
25%
25%
25%
25%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

22.07.2018 Seba
(9.0)
Opinia: Ponad 2 lata i jedyna awaria to uszkodzona spręzarka klimy. Oczywiscie pasek sie zerwał ale jechałem dalej dzieki łancuchowi ktory go napedza. Osobiscie sprowadziłem go na kołach z Belgii przy przebiegu 190tys km. A nie jak inni od janusza handlarza. Olej zmieniany co 10 tys.
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo 115
  • Rocznik / Przebieg: 2006/245
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
23.11.2017 Janusz
(9.0)
Opinia: "Majo auto ma 235000 uczciwego przebiegu. Na 175000 wymiana sprzęgła i dwumasy. Reszta kosztów tak jak w innym aucie : klocki, tarcze, końcówki drążków kierowniczych itp. Mam wrażenie, że ludzie którzy mówią że auto sypie się po 200000, tak naprawdę mają 350 lub więcej tysięcy
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: MK3/115 km
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.08.2017 maro
(8.0)
Opinia: "mondeo 2,0 tdci, jak się dba o ten silnik to jeżdzi bez awaryjnie, 275000 km od 10 lat w rodzinie "
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: mondeo /115
  • Rocznik / Przebieg: 2003 lift 275000 km
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
21.01.2017 krystian
(9.7)
Opinia: "moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z kołem pasowym znikł polecam ale w dobrym stanie "
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: mondeo mk3 115
  • Rocznik / Przebieg: 2003 340000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
09.02.2016 czesio
(3.7)
Opinia: "silnik 2.0 tdci to jedno wielkie gówno a zwłaszcza jego osprzęt. Mam taki sam problem jak użytkownik Maciej opiłki w układzie paliwa. Wtryski wymieniłem niedawno ale już czuje że zaraz będzie powturka. Nie polecam tego silnika!!!"
  • 7.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: Mondeo 115
  • Rocznik / Przebieg: 2001/255
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię