Silnik 2.0 Duratorq TDCi 90KM (ZSD-420) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5940

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI o mocy 90KM wszedł do produkcji 2005 roku i miał zastosowanie w Fordzie Mondeo MK 3.Silnik jest kolejną odmianą po mocach 115KM oraz 130KM.Obecna wersja została poprawiona w porównaniu do wersji poprzednich w których najbardziej awaryjny był układ wtryskowy.Silnik nie jest wysilony,przez to jego żywotność zdecydowanie wzrasta w porównaniu do wersji mocniejszych.Przypomnijmy pierwsze jednostki z początkowych lat produkcji nie były dopracowana co skutkowało częstymi awariami  wtryskiwaczy. Winę za to ponosi ścierający się wałek pompy wysokiego ciśnienia. powstające drobne opiłki,dostają się do wtryskiwaczy powodując poważne uszkodzenia. Ponadto dochodziło do awarii zaworu recyrkulacji spalin EGR-u oraz turbosprężarki. W 2004 roku w jednostce napędowej wprowadzono kilka istotnych zmian min. poprawiono układ wtryskowy oraz głowicę przez co w dużym stopniu wyeliminowano awarie trapiące silniki z początku produkcji.Bezspornie zaletą silnika 2.0 TDCI jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, bardzo niskie poziomy spalania oraz zadowalająca kultura pracy.Odmiana 90-konna nie może pochwalić się wielkimi osiągami ale jest zdecydowanie trwalsza a największym jej atutem jest niski poziom spalania.

Zalety:
dobra kultura pracy silnika
niski poziom spalania
bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady:
słaba dynamika
awarie EGR
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 14.12.2013
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Dobry silnik wbrew obiegowej opinii wyższości 2 litrówek z PSA nad dieslem forda. Początkowo rzeczywiście wiele dolegliwości trapiło fordowskiego diesla min. problemy z wtryskiwaczami. Jednak Ford odrobił lekcję i silniki wyprodukowane po 2004 roku są znacznie lepsze, a przede wszystkim trwałe. Również spalanie jest na bardzo dobrym poziomie. Sam posiadam Mondeo z tym silnikiem i i nie mogę narzekać. Trzeba oczywiście dbać o tankowane paliwo i REGULARNIE zmieniać filtry olej itd..., a silnik odwdzięczy się nam bezawaryjnością."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: MondeoRocznik / Przebieg: 2009 r Śr. spalanie:

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.