Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 136KM-140KM DW10B

96609
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 136KM-140KM DW10B

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI/PSA występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA skonstruowała kolejną 2 litrową jednostkę wysokoprężną , która została zastosowana od 2006 r. Silnik występował w modelach Mondeo , S-Max , Focus i generowała od moc 115KM 130KM,136KM,140KM. W przeciwieństwie do poprzednika nowy silnik wykazywał się dużo większą bezawaryjnością.


Użytkownicy chwalą sobie dobrą dynamikę, niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy. Możemy również spotkać odmianę tej jednostki 2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja , w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne.



Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka często choć nie zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.


W roku 2010 ze względu na spełnienie norm  emisji spalin Euro 5, Ford wprowadził  zmodernizowaną i udoskonaloną wersję  tej jednostki. Dotychczasowy Układ wtryskowy Simensa  został zastąpiony nowym bardziej zaawansowanym technologicznie układem  firmę Delphi. Następną zmianą było zastosowania nowej generacji układu spalania oraz nowszej generacji turbosprężarki  . Zadaniem inżynierów było nie tylko wyeliminowanie emisji spalin ale uzyskanie  lepszych osiągów i zmniejszenie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • bardzo dobra kultura pracy silnika
  • świetna dynamika i elastyczność
  • niski poziom spalania
  • trwały układ wtryskowy
  • wymiana rozrządu po 240000km

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • filtr cząstek stałych DPF
  • zapychający się EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10B
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r
Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r
Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 25) (8.6)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 22 3

Najbardziej awaryjna część

23%
10%
13%
29%
13%
13%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

30.12.2019 s-max 2008r
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik ale tylko z układem wtryskowym SIEMENS lub BOSCH (biturbo 240km od 2016r). Miałem s-maxa 2008r przejechał 185tyś km bez awarii, olej co 10tyś km, zero innych serwisów. Wtryski super, sprzęgło i dwumas super (trzeba umieć jeździć). Po 2010r Ford (a nie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dymaniczny, oszczędny, bezawaryjny, tani w serwisie i utrzymaniu
Wady: nie zanotowano
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 185000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
04.06.2019 Ford Focus CC
(9.3)
Opinia: Świetny silnik, mało wymagający i niezawodny. Dobra dynamika, bardzo rozsądne koszty użytkowania (oleje,filtry). Przy 150 tys trzeba wymienić przepustnicę bo zacina się (wypracowana) i to tyle z kosztów poza normalnymi wymianami. Nigdy nie zapchał sie egr czy dpf (25 km do pracy w jedną stronę).
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 136 KM TDCI
  • Rocznik / Przebieg: 2008/200000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
20.10.2018 Damian
(5.3)
Opinia: Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej. Czyli jak chcecie uniknąć takiej awarii co jest kosztowne w naprawie polecam wymienić zaraz po 200 tyś. Po za tym auto wygodne i dynamiczne.
  • 0.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: S-max /140
  • Rocznik / Przebieg: 2008/220000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
11.05.2018 Dariusz
(4.7)
Opinia: "Moje doświadczenia z użytkowaniem Forda Mondeo MK3 nie są najlepsze. Miałem 2.0 TdCi 136 KM rocznik 2006, kupiony w salonie, byłem pierwszym użytkownikiem. Przeglądy i serwisy robione z książką. Wszystko fajnie, ale jest to samochod, który musi jeździć długi dystans. Do jazdy miejskiej to auto
  • 9.0/10
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: FORD Mondeo MK3 136 Km
  • Rocznik / Przebieg: 2006/100 tys.
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Odradzam
20.03.2018 Grzegorz
(9.3)
Opinia: Mondeo Combi MK4, 2.0 TDCI, 140 PS. Auto kupiłem w maju 2016 z przebiegiem 302 tyś, dziś na liczniku jest 376 tyś. Silnik: oszczędny (na zbiorniku nawet do 1000 km), dynamiczny a w szczególności trudno mówić o awaryjności, ponieważ w moim przypadku jest znikoma. Skrzynia
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140 PS
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam