Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 34310

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM09.04.2020

Fiesta 1.6 TDCI przebiego 200 tys. i śmiga super. Turbo oryginalne. Jazda około 50 km dziennie miasto/trasa.

Polecam

8.49

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)09.04.2020

161 tysięcy km, po wtryskach poszła obrócona panewka i uszkodziła wał, turbo koszty naprawy policzyli na sześć tysi, kiepski ten

Odradzam

8.76

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)06.04.2020

ja też wdepnąłem w to g....no, 70% opiniujących ten silnik jest na nie, to wszystko daje do myślenia szkoda, że wcześniej o ty

Odradzam

7.33

Silnik 1.9 TD 8V 75KM06.04.2020

Super silnik, bezawaryjny i ekonomiczny. Do codziennej jazdy dobrze się nadaje. Po wymianie pina w pompie można bardzo łatwo podnie

Polecam

8.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCI/PSA występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA skonstruowała kolejną 2 litrową jednostkę wysokoprężną ,która została zastosowana od 2006 r. Silnik występował w modelach Mondeo ,S-Max ,Focus i generowała od moc 115KM 130KM,136KM,140KM. W przeciwieństwie do poprzednika nowy silnik wykazywał się dużo większą bezawaryjnością. Użytkownicy chwalą sobie dobrą dynamikę, niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy. Możemy również spotkać odmianę tej jednostki 2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja ,w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka często choć nie zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.W roku 2010 ze względu na spełnienie norm  emisji spalin Euro 5, Ford wprowadził  zmodernizowaną i udoskonaloną wersję  tej jednostki. Dotychczasowy Układ wtryskowy Simensa  został zastąpiony nowym bardziej zaawansowanym technologicznie układem  firmę Delphi.Następną zmianą było zastosowania nowej generacji układu spalania oraz nowszej generacji turbosprężarki  .Zadaniem inżynierów było nie tylko wyeliminowanie emisji spalin ale uzyskanie  lepszych osiągów i zmniejszenie spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra kultura pracy silnika
świetna dynamika i elastyczność
niski poziom spalania
trwały układ wtryskowy
wymiana rozrządu po 240000km

Wady:
awarie koła dwumasowego
filtr cząstek stałych DPF
zapychający się EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r

Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r

Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 46

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 25):
(8.56)
Trwałość
 8.52/10
Utrzymanie
 7.84/10
Dynamika
 9.32/10

Głosy według opinii:

223

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

s-max 2008r 30.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik ale tylko z układem wtryskowym SIEMENS lub BOSCH (biturbo 240km od 2016r). Miałem s-maxa 2008r przejechał 185tyś km bez awarii, olej co 10tyś km, zero innych serwisów. Wtryski super, sprzęgło i dwumas super (trzeba umieć jeździć). Po 2010r Ford (a nie PSA bo to te same silniki ale Francuzi zostali przy SIEMENSIE a Ford powrócił do wadliwego DELPHI) znowu zaczął mieć problemy z opiłkami z wadliwej pompy DELPHI której konstrukcja nie zmieniła się od sławetnych pomp z 2003r. Tak więc jak TDCI forda to tylko z lat 2007-2010 lub biturbo 240km po 2015r.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dymaniczny, oszczędny, bezawaryjny, tani w serwisie i utrzymaniu

Wady:nie zanotowano

Odmiana silnika: 140Rocznik: 2008Przebieg: 185000 Śr. spalanie: 6.8
Ford Focus CC 04.06.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Świetny silnik, mało wymagający i niezawodny. Dobra dynamika, bardzo rozsądne koszty użytkowania (oleje,filtry). Przy 150 tys trzeba wymienić przepustnicę bo zacina się (wypracowana) i to tyle z kosztów poza normalnymi wymianami. Nigdy nie zapchał sie egr czy dpf (25 km do pracy w jedną stronę).

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 136 KM TDCIRocznik / Przebieg: 2008/200000 Śr. spalanie: 6.8
Damian 20.10.2018
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej. Czyli jak chcecie uniknąć takiej awarii co jest kosztowne w naprawie polecam wymienić zaraz po 200 tyś. Po za tym auto wygodne i dynamiczne.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: S-max /140Rocznik / Przebieg: 2008/220000 Śr. spalanie: 8
Dariusz 11.05.2018
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: "Moje doświadczenia z użytkowaniem Forda Mondeo MK3 nie są najlepsze. Miałem 2.0 TdCi 136 KM rocznik 2006, kupiony w salonie, byłem pierwszym użytkownikiem. Przeglądy i serwisy robione z książką. Wszystko fajnie, ale jest to samochod, który musi jeździć długi dystans. Do jazdy miejskiej to auto się absolutnie nie nadaje. Problemem est turbina o zmiennej geometrii łopatek, praktycznie non stop zapychajaca się sądzą. Zaznaczam, że tankowałem tylko na markowych stacjach, więc ryzyko kiepskiej ropy lanej w stodole nie wystepowało, ale przy 100 000 tys. przebiegu padła pompa, już zaczęło się lekko uślizgiwać sprzęgło i inne duperele. Konkluzja jest taka, że jest to fajne autko, z tym silnikiem bardzo dynamiczne, ale do robienia długich dystansów, ale nie do kręcenia na skrzyzowaniach pomiędzy hipermarketami. Na szczęście nie było problemów z DPF bo w tym modelu go nie było"

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: FORD Mondeo MK3 136 KmRocznik / Przebieg: 2006/100 tys. Śr. spalanie: 7.3
Grzegorz 20.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Mondeo Combi MK4, 2.0 TDCI, 140 PS. Auto kupiłem w maju 2016 z przebiegiem 302 tyś, dziś na liczniku jest 376 tyś. Silnik: oszczędny (na zbiorniku nawet do 1000 km), dynamiczny a w szczególności trudno mówić o awaryjności, ponieważ w moim przypadku jest znikoma. Skrzynia (6 biegów) sprawdza się znakomicie. Koszty jakie poniosłem to wymiana rozrządu na samym początku eksploatacji. Następne to oczywiście wymiany oleju i filtrów co 15 tyś. Z samochodu jestem bardzo zadowolony i polecam bez obaw.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140 PSRocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6.2

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.