Silnik 1.4 TDCi 8V 70KM DPF (DLD-414) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9008

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 TDCi o mocy 70KM  montowana był od 2008 roku w samochodach marki Ford Fiesta,Fusion oraz Mazda2. Jednostka została opracowana przez francuski koncern PSA przy współpracy inżynierów Forda.  Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.W porównaniu do wersji z przed 2008roku wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika. Zainstalowano  filtr cząstek stałych co pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 5, oraz zastosowano system wtrysku oparto o wtryskiwacze firmy Bosch. Niestety DPF (filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych. Jednostki te charakteryzują się sporą trwałością ze względu na stosunkowo prostą konstrukcję oraz brak koła dwumasowego. Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc,dynamikę oraz niską kulturę pracy. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do  usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie spalanie
wtryski podlegają regeneracji
niskie ceny serwisu i części
łatwa dostępność częśc

Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie turbosprężarki po wyżej 200 tys/km
lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości paliwo
Filtr cząstek stałych (wybrane modele)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(6.83)
Trwałość
 7.5/10
Utrzymanie
 6.5/10
Dynamika
 6.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tom 03.06.2018
Średnia:
(4.33)
Tak

Opinia: Ford fiesta mk 7 1.4 tdci z filtrem Dpf 260tyś km jak narazie ok a co dalej zobaczymy

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Ford fiestaRocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6
Olo 19.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silniczek mam w Fieście z 2011 roku z DPF-em już,jak na razie nic mu nie dolega a tak się nasłuchałem że się zapcha że trzeba wyciąć nic podobnego wszystko jest OK.Silnik jak na swoją moc i pojemność dosyć się zbiera i przy tym nie wiele pali.Obecnie przebieg 162.000km bez żadnych problemów jedynie wymiany oleju i filtrów które się zamykają w kwocie 250zł to żadne koszty.Idealny samochód dla dwóch osób zwłaszcza do miasta ale na wypady po za również.Spalanie w mieście 6.2L maksymalnie,trasa po niżej 4 l a średnio wychodzi około 5L.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Fiesta 70KMRocznik / Przebieg: 2011.r 162.tys Śr. spalanie: 4.8

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.4 TDCi opracowane z PSA (2002-2012)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów