Toyota

Silnik Toyota 1.4 D-4D 90KM DPF 1ND-TV

54724
Silnik Toyota 1.4 D-4D 90KM DPF 1ND-TV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 1.4 D-4D o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2008 roku. Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji o tej samej mocy, która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz wprowadzono zmiany w konstrukcji zaworu EGR.  Toyota zapewnia że filtr jest dożywotni, niestety nieodpowiednio użytkowany może pochłonąć wysokie koszty jego wymiany. Szczególnie podatny jest na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.



Kolejną zmianą było zastosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych, ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D-4D jest brak często awaryjnego koła dwumasowego.



Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu z łańcuchem. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność, dobra dynamikę oraz niskie spalanie.
Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową, która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów. W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • bezobsługowy mechanizm rozrząd
  • niskie poziomy spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • filtr cząstek stałych DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1ND-TV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/ po 2015 roku Elektromagnetyczne Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 42) (8.2)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 34 8

Najbardziej awaryjna część

11%
50%
13%
7%
15%
4%
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

27.02.2023 Auris 1 auris 2
(9.3)
Opinia: Na wstępie napiszę że stoją u mnie w garażu dwa aurisy 1 generacja z 1.4d4d euro4 oraz 2 generacja kombi 1.4d4d euro5 .Samochody są zupełnie bezawaryjne.Jedynka bez dpf prawie cały czas jeździ "w koło komina" że,spalaniem między 6 a 7 litrów .Totalnie bezawaryjną i nie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mega bezawaryjny!
Wady: Wolno się rozgrzewa .
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 198000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
22.01.2021 Auris II FL
(9.3)
Opinia: Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest zwykły "suchy" DPF. Po drugie w Aurisie z 2015 są z powrotem wtryski elektromagnetyczne BOSCH zamiast piezoelektrycznych. Jeżeli chodzi o DPF to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 90 KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 130 000
Polecam
01.03.2020 IQ 1.4D4D
(9.3)
Opinia: Genialny motor. W przypadku modelu IQ ten motor powoduje, że jazda w trasach to czysta przyjemność. W mieście pali zawsze 5 l/100 km. W trasie od 4 - 4.5l/100. Co ciekawe, przy 150 - 160 spalanie chwilowe na płaskim terenie utrzymuje się na poziomie 5
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1NDTV
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
30.09.2019 Yaris/III
(8.7)
Opinia: Mam to auto już prawie 3 lata, wcześniej 2 lata jako mój samochód służbowy i tak mi się nim dobrze jeździ że odkupiłem go dla siebie. Pewny, nie bity, nie sprowadzany, nie kręcony serwisowany w ASO bo sam serwisowałem i dbałem o niego jak o
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.4 D-4D 90KM DPF
  • Rocznik / Przebieg: 2014-210000 km
Polecam
15.06.2018 Darek
(9.0)
Opinia: Jestem posiadaczem Verso-S z 2011 roku. Zrobiłem już nim ponad 30tkm i jak narazie pełne zadowolenie. Nie jest to może demon prędkości, ale w porównaniu np. do 1.3 CDTI 90KM który wcześniej miałem w Corsie jest dużo zrywniejszy i ma stosunkowo niewielką turbodziurę. DPF póki
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Verso-S / 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 / 175tkm
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam